torsdag 4 juli 2013

Veteranbilträff



I går kväll var jag och min väninna på något som jag trodde ska vara en konstutställning i Sannhed, jag trodde att det bara skulle vara typ Bibbi och jag där eftersom vi kom ganska sent, runt 19.00 tiden, men ack vad jag trodde fel!

När vi närmade oss mässen i Sannahed så var det bilar och folk överallt.
Vi hade svårt att hitta plats att parkera min bil som verkligen INTE passade in.

Vi har ju fotat våra kläder ett flertal gånger tillsammans med gamla fina bilar så jag behöver väl inte säga att jag ÄLSKAR gamla skönheter som är välbevarade som alla dessa som stod uppradade här.

Jag vill ha dom alla, varenda en är fin på sitt sätt.

Men, om jag nu måste älta så får det nog bli den fina Amazonen med en såååååå snygg turkosblå lack.
Min pappa hade en sån bil fast blek gul färg när jag var riktigt liten.




Jag tycker det är så himla snyggt med röda bilar också.
Den här bilen var hur läcker inuti som helst, ja, även utanpå så klart.


Vem skulle inte vilja sitta i dessa säten?


Såååååå vacker så det är inte klokt!
Å välbevarad....


Fast den här tillhör också en av mina favoriter, en sån här bil hade min farfar minns jag.


Här är också en riktigt vacker bil med den matta svarta lacken.



När jag ser såna här bilar komma åkande gör jag alltid tummen upp åt den som kör.
Jag är inte lite avundsjuk kan jag avslöja.



Titta, en gammal lotterilåda som man vevar! Sådana ser man inte så ofta nu.
Vi drack kaffe med hembakat  och myste så gott, tittade och handlade fint hantverk av hög kvalite och fick en perfekt kväll.

Och inte var vi ensamma, nej, det var hur mycket folk som helst där.


Nu är det dags att äta kvällsmat.
Det blir te och familjens favoritsmörgås som ikväll är grovt fullkornsbröd med avokade, kallrökt lax i tunna skivor, avokado, banan i skivor, mango i bitar, tomatskivor, kikärtor och mangoraja såklart!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar