söndag 7 juli 2013

Mer från Köpenhamn





Nu ska jag visa lite fler bilder från
mina dagar i Köpenhamn.
Jag tyckte statyn på bilden högst upp blev riktigt läcker med den röda munnen även om jag avskyr klotter som en del håller på med på byggnader, skulpturer och allt vad dom nu kan komma att klottra på istället för att köpa sig en stor målarduk och gå loss på den och kanske få sälja en sådan till en kund som faktiskt valt att titta på deras skapande!


Nåväl, just det här klottret blev riktigt snyggt enligt min åsikt!

Det finns så himla mycket fina gamla hus och mysiga gränder att gå i i denna häftiga stad så att bara promenera i flera timmar och upptäcka nya gator för varje gång jag kommer till Köpenhamn är jätte roligt.

Hela själva innerkärnan är mycket trevlig med massor med uteserveringar och mysiga butiker, jag gillar utbudet i Köpenhamn mycket mer än vad tex Stockholm har att erbjuda, även om jag älskare den staden också.
Men, tyvärr så har många butiker i en och samma stad i stort sett samma utbud och jag gillar när man hittar butiker med eget och annorlunda varor, men jag vet själv av egen erfarenhet att det är svårt att hitta prylar, kläder, skor osv som är av bra kvalite och som inte för många får tillgång till i samma stad.
Kanske just därför tycker jag det är kul när butiker även säljer loppisprylar för då blir det ändå saker som förhoppningsvis inte alla säljer exakt likadana.

Här är några vackra stadsbild i motljus.















Här är den kungliga balettens byggnad.
Vacker tycker jag och där skulle jag även vilja göra en besök för att se en föreställning nästa gång jag kommer hit.



Nu är det dags för frukost på bryggan.

Susanne






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar