torsdag 11 juli 2013

Kryddväxter!?








Nu undrar jag vad jag gör för fel?
Jag såg en bild, se nedan, en stor zinkbalja full med härliga kryddväxter, så vill jag också ha!
I början på sommaren så åkte jag till Tant Grön i Vintrosa och fick experthjälp med hur jag skulle plantera mina kryddor.
Jag har gjort exakt som jag blev tillsagd.
Lekakulor i botten och sedan jord för kryddväxter.
Lätt som en plätt!




 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Krydda

läs mer om kryddväxter

Odla.nu





Nu har jag väntat, jämfört min kruka med bilden nedan som jag sparat, inte F.....N ser min kruka ut att erbjuda mig trevliga, frodigt friska och gröna kryddor?

Vad gör jag för fel?

Nu tömmar jag ur hela paketet idag och provar att plantera ekipaget i en hederlig gammal lerkruka!

Återkommer med resultat i slutet på sommaren.

Passa på att ta dig en sväng till vår butik idag.
Fynda skor, paraply och kläder till halva priset!



Perenner är nog min grej, så där lite chabby chick stil kan man säga!


Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar