fredag 12 juli 2013

Slående utsikt!



Så här skulle jag kunna tänka mig att bo, härliga färger och bara en altan med slående utsikt!
Det skulle vara enklare om det inte fanns några träd runtikring!

På vår tomt finns inga träd alls att ta ner så jag kan inte göra så mycket åt den saken att vi inte har någon kvällssol alls på tomten mer än på bryggan.
Vi har alltså redan tagit ner i stort sett alla träd, de som finns kvar påverkar inte om vi får mer kvällssol eller ej.

I går lyckades vi, jag, påverka vår ena granne att ta ner en förskräckligt stor och i mina ögon helt onödig gran som fanns på vår kära grannes tomt.
För vår del innebar det att vi kanske skulle kunna få en liten solstråle.

Så, idag har vi haft vår kära kompis sedan många år tillbaka som heter Magnus och som är en baddare på att såga ner träd som kom redan 10.00 i morse och hjälpte oss med trädfällning.

När dom höll på med stora granen så passade jag på att såga ner granar som egentligen ska vara en häck ut åt vår lilla stig.

Jag sågade ner så många grenar att maken själv sa att - nu kan vi lika gärna ta ner tre stycken av dessa eftersom den ändå såg vingklippt ut!

Bra, så idag har jag fått in bra mycket mer ljus på tomten!
Jag älskar skog men INTE på min tomt!
Jag fattar inte varför människor som har sjötomt vill ha träd som dom ser in i istället för att se vattnet!

I morgon har vi "jobbar"dag hela familjen, vi ska röja upp allt nersågat!

Så nu är jag lite nöjd. Men, helst vill jag ha ner många , många fler träd.

Susanne



1 kommentar: