torsdag 25 juli 2013

Återvinning!




Så här blev vår soffa som gick sönder förra sommaren.
Själva sittplatsen gick bara i krasch helt plötsligt, men den har också hängt med i många år så det var kanske inte så konstigt.
Nu hade jag bara ett bekymmer med vad vi skulle hitta på för något som bänkskiva.
Vi kände inte för att gjuta i betong själva.

När jag var i butiken Svunna Tider så frågade jag om hon sålde betongmöbler för utomhus och berättade då om min trasiga bänk.

Fick då tipset att lägga trä istället på den.

Med ens visste jag precis vad vi skulle göra.

Förra sommaren så tog vi bort själva altanen som var till gäststugan, men jag har velat ha brädorna kvar för dom var så snygga, lagom slitna och rejält kraftiga.

Nu kom en del till användning!
Här har jag precis skurat trät.


Kul när man kan ta tillvara på gamla grejer!

Retro och återvinning är min grej!

Nu ska jag måla klart mina nattduksbord och sänggavel som jag håller på med.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar