tisdag 2 juli 2013

Ansiktslyftning på gamla klenoder!




I eftermiddag har jag hållit på att måla mitt gamla skåp som jag fått av min svärfar för flera år sedan.
Skåpet står nu på jobbet till ingen egentligen nytta just nu men det ska det bli ändring på.
Jag ska måla det vitt på utsidan men i en härlig turkosblå färg på insidan och hyllplanen ska jag klistra tapet på som ska lackas flera gånger för att bli tåligt.

På bilden här under så har jag målat ett lager med grundfärg.







Här är ett gammalt kakelbord som jag köpte på Loppis hos Susanne i Helsingborg i Söndags.
50 kr betalade jag för det. Jag gillade det själv och min tanke direkt var att måla om det.
Den äldsta dottern blev stormförtjust i min ide' och sa att hon ville att jag skulle måla det turkosblått och att hon ville ha det.
När vi skulle lasta in det så lossnade en kakelplatta och gick sönder.
Om vi inte lyckas limma ihop den plattan så får ja måla en ny med mönster som den gamla.
Jag har målat porslinsmålning för många år sedan men har färger och ugn kvar så det ska jag nog kunna fixa!
SSå


Så här ser huvudfärgen ut.
Hittade tre gamla pinnstolar i vår bod och jag börjar med en så få jag se om den blir som jag tänkt mig, då kan jag måla alla tre.
Jag ska sätta tapet på själva sitsen.

Nu ska jag fortsätta måla en stund till .
Susanne

1 kommentar:

  1. Skåpet känner jag igen - hade ju våra målarskjortor i det :) Men skåpet blir ju superfint i vitt - ha det på landet vet ja! Linneskåp!

    SvaraRadera