måndag 22 juli 2013

Svunna Tider


Åh! Vilket underbart ställe den här butiken var!
Jag kan verkligen rekommendera er alla att ta en tur dit.
Detta är en liten butik fylld med saker och kläder som inte är i andra butiker.
Det mesta är helt unika saker som ägarinnan handplockat med stor omsorg under många år.
Jag var kvar tills stängningsdags och detta kommer bli en butik som jag kommer att åka till så fort jag blir shoppingsugen eller fika sugen!
Jag. drack jätte gott kaffe och hembakad hallonpaj med vaniljsås och det smakade så bra i deras mysiga trädgård med tuppar och höns som sprätte omkring mig.

Jag har ganska höga krav på vad jag tycker är ett bra utbud i en affär, jag söker udda föremål som inte finns i varenda liten butik.

Det är svårt att hitta egna saker för oftast så handlar man som butik in sitt sortiment på mässor där alla andra också är och och tyvärr så blir det ofta samma utbud i många butiker oavsett stad.

Men, i den här butiken som ligger på vägen mot Fellingsbro, så hittade jag massor som jag ville ha och det blev en hel del saker som fick följa med hem till mig.

Här finns både gammalt och nytt.





Här är ett av provrummen.

Jag dansade balett när jag var liten och jag måste försöka hitta mina gamla fina rosa balettskor som är av samma sort som dom som hänger här.


Jag gillade verkligen dessa fina krokar som kostar runt 60:-
Dom var både söta och praktiska, bra med mycket krokar så kläder och smycken kommer på plats.





Dockhuvudet kunde jag inte låta bli att köpa, ett riktigt gammalt och helt felfritt, kanske gör jag något med det någon gång.
De gamla fina handgjorda skorna köpte jag och jag vet precis vart jag ska hänga dom!


Här är ett gammalt jätte vackert huvud som jag fick ge 50:- för och det har jag redan hängt upp på väggen, gjorde om lite här hemma när jag kom hem.

 
  


                                                         
Här är en en liters gammal glaskanna som jag dels tänkt till vatten och saft men också att använda vid bak då det är massor med olika måttenheter på kannan.
69:- gav jag för den.
Den står i mitt köksfönster nu så jag har lätt att använda den.


Mer ska jag visa i morgon.
Det får räcka för idag.
Susanne

Gå in på Facebook ni som har det och leta upp Svunna Tider där.Där finns karta och vägbeskrivning också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar