söndag 7 juli 2013

Götlunda Glass




I dag har vi haft en god vän på besök och hon hade med sig glass från Götlunda där hon själv bor som var helt underbart god.
Jag kan säga att den är absolut den godaste glass som jag smakat tillsammans med glassen som vi åt i Rom.

Götlunda Glass heter den och man kan åka till själva fabriken där den tillverkas och köpa den.
Ca 100 olika sorters smaker har dom.

Om man inte köper glassen på fabriken så köper man den annars som kulglass och var dom finns ser ni på sidan jag länkat till. Där ser man öppettiderna också.

1 liter kostar 75:- och jag kan faktiskt säga att det var den absolut värd.
Hellre än skopa glass som smakar ljuvligt !
Kvalite framför kvantitet enligt min smak och åsikt!
Hellre glass sällan än ofta bara den är riktigt god.

Vi åt smaken Dajm och massor med dajmkulor var det i den. 

länk till Götlunda glass
Har haft en underbar dag i solen.
Vi har varit ute med vår lilla båt i ett par timmar på sjön och båtfärden gick sakta, helt i min smak.

I dag sa jag till maken när vi var ute och gick i skogen att just nu känner jag en väldigt behaglig känsla i kropp och själ. 
Dagar när man vaknar och solen skiner och inget är på agendan utan man får ta dagen som den kommer , det är livet på en pinne tycker jag.

Jag har målat några saker i turkosblå färg idag också.
Det 
Jag tycker att det är så rofyllt att stå ute och måla på gamla saker som det känns kul att förnya.
Maken sa att jag snöat in mig på babyblått just nu tydligen, men det är inte babyblått utan sån nyans som man ser på fönsterluckor på hus i New England.


Här är fortfarande själva mittendelen inte torr det är därför den glänser så.
Meningen är att den ska vara matt, inte glansig.
Jag har rivit presentpapper som jag klistrat på bysten.
Tröttnar jag på den turkosa färgen så är det ju bara att måla den i någon annan färg.
Just nu tycker jag färgen är så fin tillsammans med vitt.

Nu ska jag dricka lite te till och sova snart.
Susanne




Götlunda Glass är ett familjeägt glassföretag med egen tillverkning i Götlunda. Vi tillverkar glass av absolut högsta kvalitet med äkta råvaror, helt utan E-ämnen. Våra återförsäljare uppskattar hög kvalitet och våra kunder som besöker fabriksförsäljningen i Götlunda vill vi ge en enastående smakupplevelse.

Öppettider:
5 juni- 9 juni12.00-18.00
Hela sommaren11.00-18.00

1 kommentar:

  1. Fin torso! Du är duktig du ;)- och visst är det ljuvligt när Agendan är tom...
    /Kram J

    SvaraRadera