måndag 15 juli 2013

Lagom söt!


Sån här färg som det är på kaffekannan , min favoritfärg just nu, har vi specialbeställt från Ulla Jackobssons stickade tröjor som vi säljer jätte mycket av.
Jag tror faktiskt jag kan säga att sedan vi tog in dessa koftor som ett komplement till våra egna kläder så har jag burit något stickat på mig varje dag.
Jag älskar dessa mjuka, lättskötta tröjor som är så lätta och smidiga att stoppa ner i väskan om man inte behöver den på sig just för stunden.


Men, just dessa färger får man höra av sig om man vill köpa, vi har inte så många av dessa kvar så det var ingen ide att lägga in dom i nätbutiken.

595 :- kostar dom.







Den här Yogurten köpte jag på vinst och förlust, hade inte hört talas om den alls när jag i förra veckan köpte med mig den hem.

Tänkte att vi skulle göra glass av den som det står att man kan göra på burken.
Men, den har blivit en favorit här hemma, dels till frukost men som efterrätt och eller mellanmål!
Bara så som den är helt enkelt!

Så krämig, mild, lagom söt, så underbart god tycker vi här hemma.
Den är inte slisksöt som min ena dotter just uttryckte det nu när hon kom och satte sig bredvid mig, man orkar inte lika mycket för den är mer fyllig.

Det blir inte dyrare att köpa den än vanlig Yogurten, man äter mindre av den för den mättar mer!
Jag tror 1 liter kostade 24:- .
Då kan man skippa att köpa hem glass också och det är ju bra!




Det räcker med bara lite i skålen, hellre riktigt gott och lite än mycket och mindre gott!
Så krämig, så lyxig till frukost en härlig sommarmorgon.

Mmmmmmm.....

Susanne

3 kommentarer:

  1. Mmmmmm. :-)
    Var har du köpt den där frukostskålen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag köpt på hantverksmässan som jag varit på i många år i följd i Hjo, den är i slutet på Juni eller Juli, jag återkommer om när.
      Är den i slutet på Juli så kan vi åka dit , du och jag.
      Det är en jättefin mässa utomhus med massor med duktiga hantverkare.

      Men, jag har bara fyra tallrikar och vi älskar dessa, dom är helt perfekta i storleken så jag tänker beställa från den keramiker som gjort dom, då kan du också köpa några om du vill.
      Jag återkommer med vem som gjort dom, signaturen står på baksidan.

      Radera
  2. Ledberg krukmakeri heter keramiken, jag gick in på deras Facebook sida. Gå in där och titta om du hittar något som du gillar.

    SvaraRadera