tisdag 16 juli 2013

Trädgårsarbete!



I dag har vi varit ute precis hela dagen.
Började morgonen med frukost ute och tog sedan kaffet med mig ner till en av mina favoritplatser, stenarna nere vid vattnet.
Jag satte mig tillrätta , kom sedan på att jag skulle kika om jag var där ensam eller om snoken Sture, som vi kallar honom, hade hittat dit i år med!
Japp! Det hade han.
Inte för jag vet om det är samma orm som förra året men hur som helst så gillar tydligen ormarna vår stenpir.

Men, han såg ut att sova så jag satte mig bredvid med kaffet och njöt.




Ser ni ormen här?


i dag har vi solat på förmiddagen och arbetet i trädgården från mitt på dagen och fram till nu sent i kväll.
Vi har fått massor gjort den här veckan och det känns jätte roligt.
Jag är egentligen ingen trädgårdsmänniska men gillar när man jobbar tillsammans och hjälps åt i familjen, då är det roligt tycker jag.

Mat och fika pauser är roliga inslag mellan hårt kroppsarbetande med spadar och hackor.

Samtidigt som jag rullade köttbullar så bakade ena dottern kolakakor, dom är mina favoritkakor.
Det är receptet från Vår Kokbok som hon använder, men gör dom större än vad dom ska vara så hon gör alltid dubbelt recept.
Om du inte bakat dessa kakor någon gång , gör det! 
Såååå goda.

Avslutade sista spadtaget runt 20.00 och satte mig då och njöt av sista solstrålarna på bryggan medan maken tittade på fotboll på TV.

Katten Maja har aldrig tidigare gått ut på bryggan men idag kände hon sig tydkgen redo!
Hon höll mig sällskap och vi njöt tillsammans av den värmande solen.



Här syns båten som jag gillar att åka i, den går lagom snabbt!


Ett glas vin och en kopp te tog jag med mig ut på bryggan att läppja på.


Så rofyllt det är med vatten ändå.
Alldeles spegelblankt och alldeles tyst. 
Jag njuter i fulla drag av dagar som dessa.


Susanne

2 kommentarer:

  1. Förstår att du njuter!! Vad vackert....
    Ormen däremot hade nog fått "fika" alldeles själv :)/Kram och trevlig fortsatt sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar dig också fortsatt trevlig sommar och tack att du skriver dina kommentarer. Blir jätte glad varje gång man ser en kommentar:))
      Ja, jag skulle helst se att han inte höll till hos oss för ibland skrämmer han livet ur både gäster och fåglarna som vi matar. Jag tror det var han som tog lilla ungen till ankmamman.
      Men, när han ligger mellan stenarna så sover han djupt, han rör sig inte det minsta så då är det OK!
      Vi har på något vis vant oss vid ormar hela familjen så ingen är direkt rädd för dom som tur är!

      Radera