lördag 30 juni 2012

Ett Smultronställe

Vackra allén vid Dylta Bruk. Underbart skuggspel tycker jag. Det har alltid varit det som inspirerat mig till att måla. För mig är solen helt avgörande egenskap.

I dag var det perfekt väder för utflykt.
Soligt men ändå inte för varmt.
Små vägar som slingrar sig fram till Dylta Bruk och sedan är man snart framme vid ett litet smultronställe som heter Smultron gården. På alldeles lagom avstånd från oss.

 På utflykt till Smultrongården



Rebecka luktar på de olika teerna.


Här finns massor med vackra ting, det finns nog för alla åldrar och smaker kan jag lova. Både billigt och lite dyrare så detta är en roligt ställe att vara på.



De två timmarna som vi var här bara flög iväg alldeles för snabbt. Som Eva skriver i sin bok, de flesta besökarna stannar länge. Nu stängde dom 15.00 och vi var bland de absolut sista besökarna.

När man fikar inomhus så är det här man gör det , men en dag som denna då satt alla ute i trädgården.


Måste fota toan som vanligt. Det var en jätte fin och nya toa så här inne var det trevligt att vara.

Massor med små fina grupper i trädgården. Vi satt under den helt ljuvliga Schersmin busken!

Mycket passande kruka vid ingången till Smultrongården!



Doften är ju helt otrolig!


Inne i bersån kan man sitta ostört och fika.




Väl hemma till vårt eget Smultronställe så satte jag mig på min favorit plats i eftermiddagssolen med ett glas Champagne och en helt underbart god Choklad. Den fick bäst i test läste jag någonstans och jag kan verkligen rekommendera den. Anthon Berg   Chili & Honey Almond. Den är nog den godaste chokladen som jag ätit någon gång faktiskt.

Och, jag bara njöt av den underbara boken som jag köpte av Eva och som hon själv gjort tillsammans med fotografen Magdalena Björnsdotter.
Underbar text och recept och helt underbara bilder!
Boken är en lisa för själen.
Det som jag verkligen tyckte om med boken till skillnad från många andra böcker av denna typ var just att det var mycket text att läsa som Eva skrivit och som gör boken till inte bara en receptbok utan en bok att läsa i och inspireras av på många sett.

Den här ska få ligga framme på mitt bord så jag kan bläddra i den ofta.

Namnet på boken: Smultrongården  Livet och smakerna.




Länk till Smultron gården



Vill också passa på att göra lite reklam för ett annat evenemang som min goda vän Gunnis skickade på sms till mig .


En skön Lördagskväll önskar jag er Alla.

Susanne
Länk till Götlunda