lördag 30 juni 2012

Tant Grön

 




Fick tips av en kund hos oss att Tant Grön i Vintrosa var ett trevligt ställe att åka till. Hade ingen aning om att det stället fanns. Jag och min väninna Maria åkte dit nu idag. Vi skulle bara fika lite och jag skulle köpa kryddväxter hade jag tänkt. Vi blev kvar där i 4 timmar!!! Vi bara njöt av alla vackra växter och prylar och satt länge och drack flera koppar kaffe och ett jätte god lunchsmörgås. En mycket bra Fredagseftermiddag alltså.





Ute i trädgården var det små halvöppna rum med trädgårdsmöbler, blommor och annat som passar till just trädgården.
Som vanligt fotar jag vackra toaletter. Jag är nog ett "Toa freak"!
Hela butiken är så härlig, blandningen är perfekt. Här finns nog nåt för alla tror jag.

Den här vackra statyn kunde jag inte motstå. Den bara "måste" med mig hem, det kände jag så fort jag såg den i fönstret. Jag visste precis var jag skulle ställa den hemma. Gillar stora och rejäla prydnadssaker.. Statyn är stor, större än vad den ser ut här på bilden och den passade perfekt !
Här sitter man och fikar om man inte som vi, valde att sitta ute i trädgården.
Jag gillade dom här virkade grytlapparna.
Inne i växthuset doftar det helt underbart . Jag köpte flera olika kryddväxter, det var ju egentligen av den anledningen som   jag åkte till Tant Grön.



Det var första gången jag var till Tant grön men absolut inte den sista. Detta kommer bli ett av mina "smultronställen" i Närke.



Just nu är jag så glad för vi har precis bokat hotell mitt i centrala i Köpenhamn jag, min äldsta dotter och vår vän  Susanne som bor i Helsingborg( den yngre ska med sina två bästisar som är syskon på segeltur i två veckor och detta var den enda helg som Susanne kunde få nån som skötte hennes butik, så det blev bara vi tre den här gången).
Två nätter och två och en halv dag i Köpenhamn. Underbart!

Maken gillar inte att springa i affärer så det är ingen ide´ens fråga honom, just nu är han i Irak och lyckligt ovetande om våra shopping planer.
Men, efter alla lyckliga år tillsammans så vet jag att shopping oavsett om det är fönstershopping eller riktig shopping, det är inte hans starka sida.
Och nån måste ju ändå vara hemma hos katten!

Jag och vår äldsta dotter är helt förälskade i staden Köpenhamn så vi ser så fram emot dessa dagar.

Nu måste vi stänga av TV:n och sova, vi har suttit och tittat på en hel radda med gamla avsnitt från Sex and the city.

I morgon har vi planerat ännu en utflyktsdag jag och döttrarna tillsammans med Pernilla och Maria.
Vart vi ska, ja, det får ni läsa om i morgon kväll.


God natt.