tisdag 19 juni 2012

Sjökrogen i Katrinelund


Så här avslutande jag kvällen i går .
Mys framför TV:n med film från Havanna och härliga kubanska takter från filmen Dirty Dancing 2, jag grät en skvätt, så filmen var bra!. ( jag har sett den förut och jag grät på samma ställe då med)
Min favoritkopp i stugan. Den har text som den som köpte koppen till mig förmodligen tycker passar in på mig!!?




Idag såg halva dagen ut såhär:
Klockan 11.00 samling utanför Konserthuset i Örebro.
Nettwork-Affärsnätverk för kvinnor hade sin sista lunch tillsammans innan sommaren.


VÄLKOMMEN TILL KATRINELUNDS   SJÖKROG






Mat är en upplevelse för alla sinnen. Därför ligger vår Sjökrog i vågskvalpet och solnedgångens famn. Med gastronomi och sjöglitter ger vi dig ro och njutning med sommaren som bakgrund.
Hos oss möts minnen, mat och människor i magnifik miljö.
Välkommen till oss!


Det kändes lite konstigt att se hela stugbyn här för jag har varit väldigt mycket  här, dels för att jag målat jätte många tavlor härifrån och dels för jag umgicks med en som hade sitt hus längst ner vid vattenbrynet, det och ett hus till var det enda som fanns här. Nu är det en hel stugby här. Eken som fortfarande står kvar mitt framför Gästgiveriet har jag målat i både olja och akvarell.
Så otroligt vackert det var härinne i den nya restaurangen som blev klar lagom till Julbordet.
Så smakfullt dekorerat och möblerat, det andades ett lugn och harmoni. Vackert med den svarta väggen som kontrast mot allt det vita.
Det var olika stilar i rummen, jag hann inte se alla rummen för vi hade inte så länge på oss utan tiden gick fort, alldeles för fort innan bussen skulle ta oss tillbaka till Örebro igen.



Maten vi åt var helt underbar! Jag berättade om den kokta potatisen när jag kom hem. Hur farao har dom burit sig åt för att få den såååå himla god? jag kunde bara ha ätit den, och jag hade ändå varit nöjd! Nu fick vi annat till också, och det smakade himmelskt gott allting. 


Till och med toaletten var vacker och nu är den ju ny, så den tåls att fotograferas.
Länk till Sjökrogen i Katrinelund

Gå in på länken och läs mer. Ett helt underbart ställe!

Nu är det sent som vanligt.
Dags att sova.

Susanne