måndag 4 juni 2012

En ljuvlig tid.





Jag har en väninna som jag umgåtts med sedan jag var 17 år. Hon har en underbar trädgård med bara vita blommor.  Vitt och grönt är färgerna som gäller här. Lite betong och terrakotta också .
Jag har bloggat om hennes trädgård vid ett tillfälle förra sommaren.
Vi träffas regelbundet under året men vid den här tiden på året så är det nåt speciellt att få åka till min Annica som hon heter. Vi säger så här hemma om henne " min Annica", då vet alla vem vi menar!

Det är så smakfullt i hennes trädgård men så är hon också utbildad i den här branschen. Det är inte överdådigt utan enkelt, rent och fridfullt.

 Det finns flera sorters vita syrener i trädgården men den här är speciell sa Annica. Alla syrener doftar underbart men den här sorten hade en helt gudomlig doft! Återkommer med namnet på den. Blommorna drar lite åt svagt rosa hållet.
Den här kompositionen gillar jag. Så fridfullt.
Solen sken men det var ändå lite kyligt i luften så filtarna kom till användning. För mig är detta Lycka att få sitta här i bersån med min "gamla" väninna och prata och dricka kaffe med varm mjölk i vackert porslin.
Så här fint är det inomhus.

Lycka kan vara så mycket men oftast är de lyckligaste stunderna gratis.
I går så kände jag lyckorus i hela kroppen när jag och mina döttrar dansade inne i det pyttelilla rummet på 7 kvm.  Dansa, pausa på högsta volym, sen en annan favorit Wakawaka med Shakira.

Den yngsta filmade in oss med sin mobil och den filmsekvensen kan jag säga är "topphemlig", den kommer ALDRIG att visas för någon. Vi skrattade så tårarna kom.
Stunder som denna är fullkomlig lycka och är gratis!

Nu är det dags för sängen.

I morgon ska Pernilla och jag till Stockholm  för att träffa vårat underbara tjejgäng som vi bland annat delat monter med på Formexmässan men även gjort andra roliga saker ihop med.

Men, innan vi åker ska vi göra nåt annat roligt. Packa upp nyheter som vi får med vår levernas i morgon bitti.
Alltid lika spännande och roligt!

Susanne
rydlingeplantskola.se
Allt om Tradgård.se