tisdag 26 juni 2012

Regniga dagar kan också vara bra dagar!

Sitter och tittar på Skärgårdsdoktorn med döttrarna, en film som vi flickor i familjen alltid återkommer till varje sommar. Vi älskar musiken, skådespelarna, miljön, ja allting. Har spunnit i kväll och uträttat en massa saker som bara måste göras ibland som att tvätta, städa och åka till återvinnings stationen med papper och glas.
Här är en bukett blommor som luktar helt underbart. Vår yngsta dotter fyllde år i Söndags och då fick hon blommorna av Farmor som hade dom i sin trädgård.
Espresso och ett litet glas med Punsch till Skärgårdsdoktorn är inte dumt. Jag gillar den här oljiga ytan  som blir i glaset av både Punsch och Konjak.
Massor med tända ljus ska det vara tycker jag.
Stackars vår älskade Maja som brukar vara ute hela dagarna och även nätterna nu på sommaren, men flera grannar har skaffat katter och vår närmaste granne har tre katter just nu för dom är kattvakt åt sonens två katter och en av dom är jätte stor , alla är förresten hemska tycker Maja. Hon trivs bäst själv på gatan, så som det var förr! Hon viker undan och håller sig inne nu, vill bara vara ute när vi är ute eller har dörren öppen.
Här är en av mina favoritplatser att inta kaffet på.
Jag har velat ha ett stort olivträd i flera år och nu har jag äntligen slagit till och köpt ett. Nu gäller det bara att hålla det vid liv! Måste googla på hur man sköter det.
Tänk vad man kan förändra saker med lite färg! Vår kökslampa tänkte jag slänga eller rättare sagt åka till Bra begagnat med men ändrade mig och målade den vit och har gjort den lite som en "kristall shabbychic"! Hur som helst så gillar vi den alla nu, ja, maken har inte direkt sagt nåt men så länge han INTE säger nåt så är det bra!

God natt säger jag nu. I kväll ska jag i säng lite tidigare än det blivit sista tiden.

Susanne



Välkomna i morgon till oss i vår butik. öppet 14.00-18.00


Länk till sidan om drycken Punsch