måndag 2 juli 2012

Loppisfynd!


 Loppis i Nannberga.

En av mina vänner hade läst på bloggen igår när jag skrev om Loppmarknad i Götlunda.
Hon ringde sen och frågade om vi skulle åka tillsammans med våra döttrar som är bästa vänner.

Vi bor inte så långt från platsen som Loppisen var på men jag hade aldrig åkt tidigare på dessa små vägar som ledde oss fram till Nannberga skola.
Vi sa i bilen " Undrar om det är några fler än vi som hittar dit, det var ju ganska långt på bara en enskilt liten väg"?

Men, det var det. En massa bilar stod parkerade efter den lilla vägen så det var gott om folk.
Även ganska många som stod och sålde sina saker.

Vi gjorde en hel del fynd. Faktiskt såna saker som jag behövde. Bland annat lampskärmar som jag ska spraya i guld till min taklampa som jag ska spraya i rosa. Nu kan jag göra klart den för jag saknade skärmar till den.

Ljudböcker i mängder handlade jag också för en spottstyver.



Jag fyndade 10 stycken ljudböcker för 5 kronor styck, så nu har jag att lyssna på för en tid framöver.






Fotografering på bryggan idag.
Våra plagg är inte säsongsbundna och de plagg som vi fotograferade idag passar lika väl nu på sommaren som till hösten och vintern.

Fotografen bakom dessa bilder är familjens yngsta dotter Sara. Hon har mycket konstnärligt i sig och detta är en av hennes alla talanger.




Den korta jackan / kavajen heter Dodge och i just den här färgen och i detta underbara tyg så är det min personliga favorit. Lika skön hemma som snygg på fest eller jobbet. Detaljer och kvalitén är av hög klass.


Nice byxan i trekvarts modell i rost. Linnet är i ett underbart spetstyg i bomull. Den finns tyvärr bara några få ex kvar av i vår egen butik. Vi letar efter mer tyg av samma kvalité´.




Här är klänningen Stockholm underst. Ovanpå den så är det tröjan/klänningen eller kappan, hur man nu väljer att använda plagget som bär namnet Dublin i jersey. Den är verkligen en modell som slankar kroppen på ett mycket vackert sätt. Nicebyxan är en storsäljare hos oss. den finns i flera färger och i två längder. En trekvarts variant nu för sommaren.





Här är vår klänning Stockholm i svart. Den finns i flera olika tyger och färger. Det är en klänning som är väldigt slankande i modellen och som passar såväl till vardags som fest. Jag själv har min blå och vit prickiga klänning på mig idag.








Nu önskar jag er ALLA  God Natt!

Susanne