onsdag 11 juli 2012

Var med och tävla om att vinna en herrkavaj!



Var med i vår tävling och vinn en herrkavaj i valfri storlek, om du som kvinna vinner så har du en fin present att ge bort till någon du gillar!

För att delta så ska du dels gilla och dela vår facebook sida MarthaMildred

och

ge namnförslag till vår herrkollektion.
Det namn som vi tycker passar bäst vinner tävlingen.
Ett krav är att MM, Martha, Mildred eller hela namnet MarthaMildred finns med i namnet för den manliga kollektionen.

Jag visar här bilder på vår prototyp som vi designat tillsammans med Fredrik Lundmark som är en av ägarna på företaget Strateg och också vår mentor.
Fredrik är mode intresserad och väldigt trendig men vi har under en ganska lång process enats i en modell som vi ville skulle skilja sig från mängden men också passa Fredriks smak och behov och ändå passa ihop med MarthaMildreds kollektion.
Vi utgick från ett plagg som Fredrik kände att han skulle ha användning av i sitt jobb och även privat.
Vi har vänt och vridit på våra idér om detaljer, fickor etc  fram och tillbaka.
Vi har kommit fram till att vi kommer ha en modell med fickor men mer av det osynliga slaget, dom kommer att smälta in mer som en snygg detalj, men även en variant helt utan fickor längst ner så som den som vi u visar på bilderna här.
Färgen på kavajen kommer att vara mer mörkblå men också i grafitsvart  jeanstyg, båda med stretch i.
Vi har även flyttat och ändrat lite på vissa detaljer efter fotograferingen av prototypen här.
 Fredrik hade några åsikter om förändringar efter att han provat den en sista gång men nu är modellen helt klar och hänger i vår sy ateljé.

Den som ägnat många timmar bakom symaskinen heter Tereza Andersson och jag bad Tereza skriva ner lite fakta om sig själv och det kom ett mail med en diger lista på hennes meriter.
Jag kan säga att det är en kvinna med ett stort driv och engagemang i och ett lika stort hjärta som hjärna.
Den tjejen är helt underbar människa och har kommit att betyda mycket för oss.
.
Lite mitt liv

Jag har gått Naturvetenskaplig linje på Karolinska läroverket

Studerat 1 år på engelsk skola i Hastings

Jag har studerat 1,5 år på amerikanskt collage



Jag har gått mönsterkonstruktionsutbildning på Kävesta folkhögskola

Jag har gått Materiallära på Kävesta folkhögskola

Jag har arbetat som cirkel ledare inom sömnad på TBV och Vuxenskolan i 10 år
Jag har arbetat 9 år på Din Sko som allt från butikschef till dekoratör och produktutvecklare
Jag har arbetat på Sko-City i 3 år som butikschef och inköp
Jag har arbetat som produktchef på Internsport i 5 år ,i Jönköping på huvudkontoret, ansvarig för alla egna varumärken på skor
Jag har arbetat som produktchef på Reebok Norden för kläder och accessoarer och ansvarade då även för Baltikum och Island , på huvudkontoret i Stockholm
Jag har arbetat som produktchef på PAX i Norden , barnskovarumärke som är baserat i örebro , bifogar lite bilder på skor som jag har gjort
Idag arbetar jag som Global Kategori chef/global marknadschef på varumärket Silva , som gör Kompasser,Pannlampor och andra hårdvaruartiklar som passar outdoorlivet , på huvudkontoret i Stockholm

Jag har också mitt eget företag som heter Rezi produktion, där jag har konsultat företag som Mini Rodini när dom nu lanserar sin första sko Collection hösten 2012     http://www.minirodini.com/
Jag har också företaget A better me , där jag jobbar som personalshopper och livsstilscoach
Jag har en grupp som heter Skapagruppen där jag håller ihop ett stort gäng kreativa kvinnor , 22 st , och vi gör nyskapande handarbeten, samt provar på handarbeten som är helt nya ca 10 ggr om året !




















Ett plagg till är på gång så nu behöver vi endast ett namn.......
Nu till hösten kommer det även in mycket snygga skor till män. så snygga så! Märket på skorna är självklart
Neosens

Länk till Neosens skor 

God natt önskar jag er Alla som liksom jag ännu inte kommit i säng.

Susanne & Pernilla