onsdag 4 juli 2012

Första plagget i MarthaMildreds herrkollektion.

Första bilderna på vår kavaj. prototypen här är gjord i vanligt jeanstyg som inte är med stretch men i kollektionen så kommer vi ha mörkblått och svart  jeanstyg med stretch. Det kommer vara två innerfickor , en för plånbok och en för mobiltelefonen. Kavajen är supersnygg även invändig men vi glömde fotografera den på insidan.
Framtagningen av vår kavaj har skett i samarbete med vår mentor Fredrik Lundmark som är en av delägarna på företaget Strateg. Det är genom Almi Företagspartner som vi fått honom. 
Fredrik är mycket modeintresserad så en bättre mentor kunde vi inte fått.
Han har varit mycket noga och seriös med sina skisser och tankar och presenterade sina ide´r med en Powerpoint presentation vid arbetets början.
Fredriks önskemål skulle sammankopplas med MarthaMildreds stil.Det var viktigt.att konceptet binds samman så att herrkollektionen passar ihop med vår damsida.
Vi har valt att ha dragkedja istället för knappar.


 

Kavajen är egentligen ett nummer för liten för vår modell, men nu har vi bara en prototyp än så länge.

Fickan ska vara öppningsbar, men locket ska stå upp precis som på kavajen här.

Kragen ska vara en "stå" krage men här provade vi att även vika ner den Tyget på kragen är ett jätte mjukt tunn Manchestertyg .Även insidan på ärmen en bit upp är den samma tyg. kavajen ska se snygg ut även när den ligger slängd över en stol.

Man kommer att kunna beställa även samma kavaj med fickor nertill på kavajen.









Här syns det att kavajen är lite för liten för vår modell.


I går hade jag en jättetrevlig dag, hela dagen.
Om det ska jag berätta och visa bilder i morgon.

Nu är det dags för sängen. Vår äldsta dotter har haft hela sitt gäng med kompisar här och dom har åkt båt med både ring och wakeboard efter.
Mycket trevliga ungdomar är dom så det är roligt att sitta med och prata med dom alla nu när dom kom in.
Därför blev det ett kort inlägg nu.

Korvgrillning blev det och sen gjorde jag paj efter Rabarber receptet som var i Smultrongårdens bok.
Jätte gott var det med kokos i pajdegen.
Jag skivade även ner två bananer som jag tyckte hade blivit lite för gula för att äta.
Maken brukar klaga på att jag aldrig kan hålla mig till recepten ( det är inte jag som gör den mesta maten här hemma, vilket jag tycker är skönt, både maken och den äldsta dottern är bättre på matlagning än jag) men den här gången fick jag godkänt, det  var flera som tyckte att banan var gott att ha i pajen.
Annars följde jag receptet till pricka!

God natt!

Susanne

Länk till strateg.se
Länk till Almi.se