måndag 16 juli 2012

Mina fina Fynd!



 
 Vi höll oss långt fram hela dagen så att vi inte skulle missa nåt!
Makarna såg vi till att hålla sysselsatta med att bära våra fynd bort till bilen, då höll de sig borta en stund.
Vid ena tillfället sprang jag bort med en ostkupa och då kom det fram en gammal bekant till Åsas man och sa "hej! Vad du ser bekymrad ut, jag tror inte det blir nåt regn idag säger han och tittar upp mot himmelen"
Regn! svarar Henrik! jag är inte orolig för regn, det är min fru som oroar mig!

 Vi var mycket kaffesugna en lång stund innan vi ansåg att vi kunde lämna våra plaster om så bara för en kort stund.
Men, vi fick en kort chans att fylla på vårt kaffebehov när det blev lite trista husgeråds prylar innan sen vårt bord, där vi hade spanat in våra favoriter skulle komma ropas ut.
Fiket ligger längst ner vid vattnet och var så jätte fint. Bra priser också. och en supergod avokado smörgås valde jag till kaffet , Åsas fruktsallad var också god, Teas kladdkaka var riktigt kladdig och mycket god tyckte hon.

Dom bakar allting själva på fiket vilket alltid är ett plus!




Här sitter vi och myser, men vi höll koll på det öppna fönstret och plötsligt hade dom skiftat plats och vi fick kasta oss ut med den sista kaffe skvätten i handen.





Auktionisten är ett superproffs och det gick undan i svängarna! Man fick vara snabb för att ha en chans innan han slog med klubban.Mycket bra!





Den här lyktan för några 100-lappar var maken mycket nöjd med! Det blev ett jätte vackert sken när vi tände den i går kväll med ett ljus i.

Ett ganska stort stämplat nysilver fat Jugendstil  iför 50:-  Mycket vackert blev det när jag putsade upp det. Det ska vi ha till brödfat.


En hel cream färgad service för 200:- . det var de flata och de djupa faten jag ville och behövde ha, men nu när vi diskat allting så kommer vi ha användning för allting. Stora soppterrinen får bli salladskål. Assietterna har vi byt mot gamla som vi slänger.



Jätte fina uppläggnings skålar blev bonus.



Maken lovade att jag fick behålla hela servicen om jag fick plats med den! Om, jag fick! Här står den nu så fint i våra draglådor.



Den stora fina ostkupan i pressat glas gav jag 125:- för.. Det var flera som sa till mig att det var ett fynd! Pressat glas är tydligen på fram mars och det har blivit ganska dyrt sas det. Hur som helst var jag nöjd, jag ska lägga smycken under locket för fatet är rejält.


Jag har det bästa köpet kvar i stan. det visar jag en annan dag. En ur snygg 50-tals vägg klocka med stora pendlar i mässing för 50:- och ett gammalt vackert halvmåne format rokoko bord med marmor skiva , allt i perfekt skick , tänkte måla det i en kitschig färg , typ klar rött men när vår äldsta dotter fick se det och satte det mot en vägg i sitt rum så sa hon " glöm det mamma, den ska vara precis så som den ser ut nu, Tack!" Passar mig perfekt. Bordet gav jag 100:- för.
Nu ska jag ut i solen.

Önskar er alla en fortsatt trevlig Måndag.
Susanne