fredag 31 augusti 2012

Zen


 Det här är en bok som jag återkommer till då och då. Den här boken kan jag verkligen rekommendera att köpa,.
Den är så vacker i sin enkla färgskala, den känns alltid så rätt! Och, den ligger alltid framme på ett bord som ett litet stilleben.
Mjuka , lugna harmoniska färger.
Nu började jag bläddra i den efter att kissen hoppat ner från mitt knä.



Levande ljus och en stor kopp rykande yogi te och den här boken att bläddra i och kanske även hämta inspiration från. Det är livskvalité´för mig.

Här står det ju precis det jag menar om hur viktig rätt belysning är, det jag skrev om i ett inlägg för några dagar sedan.







 Det är en bok med många tips och idéer. Många bra ordspråk också och det är dom som jag ska ägna mig åt att läsa nu.


Som avslutning idag vill jag önska en trevlig Fredag och sedan vill jag passa på att hälsa alla välkomna till vår butik i morgon där vi som vanligt bjuder på fika.

Om du vill ha hjälp att finna din stil och färg som är klädsam för just dig så plockar jag fram mina yrkeskunskaper som jag har från att jobba med färger sedan jag var 13 år.
Min första utbildning gick jag när jag var nyss fyllda 13 år i oljemålning och sedan har mitt liv handlat om färg och form i olika uttrycksformer men oljemålningen är den som hängt med hela tiden.

Jag har även gått kurs i stilanalys för att lära mig kunna se de olika typer av kropps former som finns och att då kunna plocka fram det rätta plagget för att både framhäva och dölja. Även i den kursen ingick färglära.

Pernilla har också lång erfarenhet med att se vilka färger som passar ens hudfärg.
Hon har arbetat i 23 år inom optik branschen och är känd i Örebro för att vara superduktig på att ta fram rätt båge till sina kunder som gärna väntar extra länge bara dom får just hennes hjälp.

Så, kom och testa oss på våra kunskaper.

Öppet Lördagar 12.00-15.00
Susanne