tisdag 21 augusti 2012

En fullspäckad vecka!

Efter händelserika och roliga dagar i Stockholm men också hårt arbete med förberedelser som det är inför en mässa så har jag varit ganska trött och slut.

Här är det skyltat med samma färg som vi har som vår egen stora höstfärg " Rost". Den färgen passar väldigt många bra i. Lila är en färg som gästspelar även hos oss på MarthaMildred under hösten 2012 och våren 2013.




Men i natt har jag sovit ordentligt och tillräckligt för att vakna pigg och glad och känner skaparglädjen ta grepp om mig.
Yngsta dotter väckte mig och frågade om vi inte kunde tända ljus och äta "mysfrukost" tillsammans så nu har jag redan ätit och varit nere i ateljén för att hämta upp färger och ska börja måla upp ett mönster som förhoppningsvis ska bli till tryck på en tuffare plagg till oss.

Jag har en ide´och jag hoppas att det blir som jag tänkt.

Det är rätt skönt att komma in i sina vanliga rutiner nu.
Spinningen i går med John ger alltid en härligt glad känsla. Musiken är så viktig för att man ska orka ta i och Johns musiksammansättning är allra bäst.
Innan jag åkte iväg på träningen var jag helt slut och kände mig energilös, vilket är sällan som jag känner mig.  Jag har sovit för lite och jobbat lite för mycket vilket självklart gör att jag behöver återhämta mig.

Efter träningen var jag till min väninna Maria som bor mitt i stan , alldeles intill Njoy där jag tränar och drack en latte och även om det bara var en timme som jag var där så ger en timmes skratt och prat så mycket energi så efter dessa två timmar så kände jag mig genast på bättre humör.

Det är viktigt tror jag att lära sig att hitta det som ger en energi och vända en jobbig dag till en rolig dag.

Hela familjen åkte till vårt sommarhus i går kväll och städade och plockade med oss krukväxter och annat som vi inte fått med oss hem och hur konstigt det än kan låta så var det också roligt.
Alltid roligt när vi alla är tillsammans. Även om man städar!

Så här snyggt ska jag försöka få till det med en av våra skyltdockor.



 Så här fint kan gamla prydnadssaker bli med lite guldfärg.Hela skyltfönstret var fullt av olika gamla porslinsvaser och annat som jag vid närmare titt kom på att jag nästan har samma hemma i skåpen.
Nu ska jag spraya ännu mer saker med guldfärg!




 Så här vackert är det inne på Apoteket som ligger nära Olofsgatan där MOREISMORE ligger.


 Vi gick in här bara för att jag skulle få fotografera. Vilket tak!



Vi strosar  på Sveavägen mot Odengatan efter vår egen  och butikernas stängningsdags.



Skuggspelet här gör ju husen så vackra.


Tandläkarhögskolan. Hur fint vore inte det att gå här om man var ung och skulle välja yrke.

Strindbergs hus och han själv sitter staty lite längre ner på gatan.




Idag vill jag visa några underbara bilder från Stockholms dagarna.
Underbart väder och underbart sällskap på MOREISMORE , alltid lika roligt när vi alla får träffas och sitta ner tillsammans över ett glas vin och prata både jobb och privatliv, 8 stycken kvinnor som alla älskar sina jobb och där vi alla har både nytta och nöje av varandra.
Vi hjälps åt och man rådfrågar varandra och alla vill varandras väl och alla gör vi helt olika saker fast alla är egna företagare inom designvärlden.

Nu har Pernilla kommit hem från en veckas semester och det är underbart!
 Det känns som om hon varit borta mycket längre men när dom beställde resan så hade inte vi en tanke på att det skulle vara både Modevecka, sko och Formex och allt samtidigt så därför blev det lite extra tufft.

Pernilla kom hem framåt morgonkvisten till Söndagen, då fick hon sova ett par timmar för sedan skulle vi ta bilen till Stockholm och Formex för att kunna göra beställningen på skor för vår och sommar 2013 på Neosens, Pataguas och Art och vi är lovade att få vara ensamma med dessa underbara skor i Örebro.
Så helt underbara skor alla tre märkena har.
Bakom märket Pataugus står en av Frankrikes bästa skodesigner.
Det finns ingen katalog än med bilder på skorna och vi ville även prova alla hur de sitter på foten. Som tur är så har Pernilla provsko storleken.
Jag får inte lov än att visa upp några bilder än på de skor som vi beställt på grund av att det är stor risk att dom blir plagierade men så fort jag får tillåtelse så ska jag visa förhandsbilder vad som komma skall.

Just nu inväntar vi HÖSTENS alla skor för både män och kvinnor.

Och, i morgon eller på Torsdag så får vi nyheter på klädfronten!

Önskar er alla en fin Tisdag.
Susanne