måndag 13 augusti 2012

Sommaren går mot sitt slut

Tillbaka till vardagen igen efter en skön sommar trots regn.
Lika roligt och förväntansfullt som det är att flytta ut till sommarhuset är det att flytta in till stan igen.
Så har jag alltid känt det som tur är.
Trots ihärdigt regnande och besvikelsen över att om man velat bada så var det i  ösregn, eller fått spenderat mer tid i trädgården, eller på bryggan eller på min absoluta favoritplats att fika på som är den lilla vita gjutjärns gruppen med underbar utsikt rosorna och sedan sjön i bakgrunden så är jag mycket nöjd ändå.
Har varit kanske mer avslappnande än om det varit sol hela sommaren för då ska man "hinna" med så mycket.
Nu kan man skylla lite på dåligt väder om man inte ägnar sig åt ogräs och annat som jag inte tycker är så roligt.
Husen blev iallafall målade och det blev en kolossal skillnad.

En vacker kväll.


Jag har också spenderat mycket tid med familjen, mer än andra somrar kanske då vädret gör att alla gör mer aktiviteter. Nu har vi varit inne och myst och det känns väldigt skönt att hinna få umgås och prata utan att känna att någon ska iväg på nåt annat hela tiden.
Ja, det mesta går att vända till positivt tror jag, så jag sammanfattar den här sommaren som MYCKET BRA!

Men, nu är det som sagt både roligt och skönt att sitta vid mitt vanliga arbetsbord där jag har ett eget litet bord för datorn mitt i köket.
Jag vill ju vara med i händelsernas centrum och inte sitta i nåt litet eget rum inte!
Även om alla pratar runtikring så har jag inga svårigheter att stänga ute det, sen beror det ju självklart på vad man ska göra för slags arbete.
Bloggar jag så jobbar jag bäst mitt där alla andra är även om jag då inte deltar alls i deras samtal.
Ibland så försöker jag spela som att jag är aktiv och hänger med när dom ska tala om hur deras dags- schema ser ut och så, sen dubbelkollar dom mig oftast och det är tur det, och då får jag be om ursäkt att jag inte har en aning om vad jag svarade ja på nyss!

Vi har sammanfattat hela familjen vad som vi har för mål med hösten och vad dom övriga familjemedlemmarna har för mål ska jag inte berätta här men mitt mål är att hösten ska fortsätta så som den startade för oss i förra veckan, så mycket gäster/kunder som kom till vår butik att vi aldrig skulle ha klarat oss om vi inte arbetat två stycken.

Så önskar jag mig att det ska se ut varje dag vi har öppet.

Sen ser jag fram emot den här veckan då jag ska till Stockholm och showrummet MOREISMORE där dels alla våra vänner som vi brukar träffa som alla är egna företagare och där nästan allihopa är designer eller säljare inom modebranschen kommer att vara , det ger mycket växtnäring.
Alla som jag bokat in för att se vår kollektion, bloggar och skribenter som kommer etc, det är ett mål som är inom en snar framtid.

Att fler ska veta om oss under hösten är ett mycket viktigt och stort mål som jag och Pernilla tillsammans fokuserar på.

Sen ser jag redan nu fram emot vårt ÖPPET HUS som vi satsar lite extra på 1:a Advent.
Nu målar jag med lite extra glöd för att få mycket nytt att hänga på väggarna där.

 Silversmeden Peter och hans särbo Bibbi som är våra nära vänner också var på middag hos oss i Lördags och redan då så bestämde vi hur affischen ska se ut osv.
Ja, det gäller att börja planera redan nu för vips så står julen inför dörren!

Peter kommer att ha sina egendesignade silversmycken till försäljning.







Här var himmelen helt fantastisk!



här kan du Peters smycken

länk till ZILVERZMEN:SE


Idag har vi öppet 14.00-17.45

Varmt välkommen till oss.

Susanne