onsdag 29 augusti 2012

Vi rockar loss!

 För en gång skulle är det bra att bilden blev suddig! ( maken vill INTE vara med på bild)
Men, man kan ändå skymta maken som vi tre flickor i familjen håller på att lära rocka med rockring!
Om man som jag är född någon gång på 60-talet och är av det kvinnliga könet så kan man förmodligen rocka hur länge som helst med rockring.
Det är VÄLDIGT roligt att få vara bäst på nånting, nångång!!
Rockringen väger typ 2,3 kg och man får väldig träningsvärk om man står för länge!

Idag har vi varit på textilmässa i Nacka.
Alltid lika roligt att få tid att sitta i bilen i lugn och ro och hinna samtala.
Bilen är en bra arbetsplats tycker jag.
Vi följde vår planering till punkt och pricka kan man säga , det är annars lätt att "flippa" ut när man ser alla snygga tyger och knappar.

Vi planerar för en förändring på vissa detaljer, vi kommer att använda oss av mer av min kunskap som konstnär, det är väl så långt jag kan sträcka mig att berätta.
Vi vill nischa oss mer, utnyttja vår egen kompetens och stärka vårt varumärke.


Lunchen intog vi på en helt suverän restaurang som fått utmärkelsen "Årets lunchrestaurang i Nacka!
Så gott det smakade att sitta ute i solen på en liten sidogata och äta.
Här sitter Pernilla och smaskar på kakan till kaffet som man fick.

Salladsbuffén var helt annorlunda än den brukar vara. Alla salladsrätterna smakade helt unikt!
Jag sa till Pernilla att det påminde mig om när jag var ung och åt på en vegetarisk restaurang i Örebro som hette Kärnhuset! Det var tider det! Den maten var super!
Pernilla hade aldrig ätit där, sa hon. -men, jag förstår Susanne, att du var där, du hade säkert näbb-stövlar och sånt på dig!!!



Helt rätt Pernilla, men det var då det. Idag är det högklackat som gäller.

Varmt välkommen till oss i morgon.
Då vankas det hembakat bröd med ost och lemoncurd till kaffet!

Nu kommer vi ha öppet alla Torsdagar från 14.00-20.00

God natt
Susanne