fredag 3 augusti 2012

SPA med min Nuskin apparat


Så här ser flaskan ut som jag köpte på hotells SPA och som är en kroppsolja som luktar himmelskt gott tycker jag.
Pernilla sökte på märket och tyvärr så har vi inte funnit att den säljs i Sverige än.
Jag använder den och smörjer i armar och hals med den varje morgon och mycket just för doften skull.






Nu har vi målat och målat i ett par dagar och jag måste säga att det är otroligt vilken trevlig färg Falurödfärg är att hanskas med.
Fort går det, lätt att skölja av sig från kroppen, luktar ljuvligt, och täcker snabbt.
Det har faktiskt varit mycket lättare att måla huset än jag trott!
Och vi som dragit oss för det i flera år. Huset var i ett bedrövligt skick nu innan vi kom till skott.

Nu här under eftermiddagen så kände jag mig själv i ett bedrövligt skick!
Färg överallt och det var längesedan jag gjorde en ansiktsbehandling på mig själv med min Galvaniska Nuskin apparat .
Tänk att den lilla smidiga apparaten tillsammans med två små kapslar med gel kan göra så mycket!

Jag hade tänkt att göra hela ansiktet med båda gelerna, den första kallas pre gel och den startar man med för att öppna upp porerna för att sedan med nästa gel göra rent.

Men när jag gjort hela ansiktet med den första gelen och sedan gjort halva ansiktet med den andra så var det så står skillnad på ansiktshalvorna så jag bestämde mig för att göra halva ansiktet under ett par veckor för att sedan ta några kort och jämföra skillnaden.
Om jag vågar så kanske jag lägger upp en bild, men det var mer för min egen skull som jag skulle göra detta, vill se hur stor förändringen blir, det tar ju ändå lite tid, ca 25 min tror jag att jag la ner i dag, sen kostar ju gelerna pengar så nu ska jag kolla om det är värt besväret.
Jag frågade maken alldeles nyss om han såg vilken halva jag gjort ansiktsbehandlingen på, han kom nyss hem efter att ha varit och köpt ytterligare en burk med färg.

Han började skratta och sa att jag inte såg "klok" ut!
-"Du är ju sned", sa han.
Bra sa jag, då är jag nöjd med svaret! Han pekade på rätt sida också, som tur var!
Jag googlade lite på Galvanic Spa på nätet och hittade ett klipp med Charlotte Perrelli och jag håller med henne till fullo att det var längesedan jag kände mig så ren och len och slät i ansiktet.

Önskar alla en trevlig Fredag kväll.

Susanne