måndag 31 december 2012

Storhogna

Vi hade velat ha ljus nr 4 som ljus nr 1! Det skulle varit snyggare med den minsta först och det högsta sist, eller hur?


Jag och Åsa har åkt på tur med bilen till Klövsjö by ,Vemdals skalet och Storhogna.
I Klövsjö by så var vi till Ica för att handla lite saker som saknades, efter det var vi till Kullens Gårdsmejeri för att inhandla ost men det visade sig att Måndagar har dom stängt.
Vi åker dit en annan dag för vi måste bara få se hur butiken ser ut.

  Här är vi på Storhogna Högfjällshotell.




Bassängen ligger i direkt anslutning till restaurangen.
Ser mycket inbjudande ut.
 Vinterträdgården
I hela restaurangen så var det små fina avdelningar med mysbelysning.
Här serveras stora matupplevelser med smaker från Jämtlänska skogar, fjäll och vatten.
Lunchen kostade 99 kronor och var verkligen värt vartenda öre.

Salladsbuffén var inte massor med rätter utan en lagom samling men där allt var delikat.
Soppan var en potatis och pumpa soppa och så himla god.
Jag fick inte ens i mig kyckligen som var huvud och varmrätten.
En bättre nyårslunch kan jag inte tänka mig!

 

 





Här kunde man också sitta och äta eller inta kaffet.



Här är våra lunchtallrikar.


Här ser man bassängen i spegeln.





Mysigt med en pianist som både spelar och sjönger vackert.

Vi har varit i några olika butiker i dag också och i ett bageri men därifrån visar jag bilder en annan dag.
Nu är vår nyårsmiddag klar.
Gott nytt år önskar vi er!
Susanne & Pernilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar