torsdag 6 december 2012

Kreativ julklapp till dig själv: Målarkurs!


Vill du börja måla?




Under andra veckan i januari kommer vi starta upp kurs i målning hos oss i vår egen lokal på Idrottsvägen 37.

Vi kommer att jobba utifrån varje deltagares enskilda drömmar / mål.

Målet behöver inte uttalas öppet, det kan vara ett eget personligt mål alltifrån drömmar om en förändring som du önskar göra i ditt liv, en önskan om en specifik sak, en önskan om ett speciellt jobb eller liv.

Utifrån ditt eget mål så stöttar jag dig i att hitta din egen stil och de färger som för stunden passar dig bäst att jobba med. Akryl, olja och akvarell färger är helt olika att arbeta med och du kanske aldrig har provat att måla med något av detta eller kanske målat i en teknik och nu vill testa något nytt.

Alla gamla tankar om att " jag kan inte" lägger vi här åt sidan helt och fokuserar på nuet och det roliga med att kunna uttrycka sig i bild.

Här finns inga rätt eller fel!

Jag vill ge ett exempel på hur jag kommer att guida dig:
Har du en dröm om att jobba med blommor så kan din tavla vara målad med flödiga akvarellfärger som bara tillsammans bildar vackra färger eller en tavla målad föreställande blommor i olja, akryl eller akvarell eller en målning helt i naivistisk anda där där det bara är fantasin som sätter gränser!
En butik med expedit och en massa kunder som sträcker sig med låååånnngggaaaa armar efter blommor i vaser eller som min egen bild här nedan där damerna står och väntar på sina kunder- tavlan har just titeln " I väntan på kunder".

Mitt enda mål är att du ska vara nöjd med det du målar!
Att skapa i färger är att ge sig hän åt något underbart avslappnade, man glömmer både tid och rum!


Planerade kursdagar är
Onsdag 16.00-18.30
Torsdagar 18.00-20.30
Lördagar 12.30-15.00

Jag kommer att ta hänsyn till deltagarnas önskemål om tid.
Kommer alla tre kursdagarna ingång så finns möjlighet att byta dagar om inte din vanliga dag passar vi något tillfälle.

Du behöver inte ta med dig något alls mer än din fantasi och nyfikenhet.

Kursen är för både tjejer och killar och åldern är från ungdom och uppåt.

Pris:2000:-
2,5 timme per tillfälle och kursen är på 6 gånger. Finns deltagarintresse så startar vi direkt upp en fortsättning kurs.
Allt material ingår och även fika.

Plats: Idrotts vägen 37 (E.on huset) , Örebro

Anmälan görs på telefon till
Susanne på 0735-169600

Det är redan många anmälningar men det finns ännu platser kvar och jag behöver få in sista anmälningarna senast 5 januari

Detta är kanske en perfekt julklapp att ge bort!
Ett tips är att kanske gå kursen tillsammans med någon nära och kär.
Ett tillfälle att umgås och utvecklas på tillsammans.

Jag som håller i kursen har målat sedan jag var 13 år och har arbetat som konstnär i hela mitt liv mer eller mindre vissa perioder.

Jag målar själv i olja, akvarell, grafik, akryl, sidenfärger, pastellkritor ja, jag har nog testat det mesta.






Vi hälsar dig varmt välkommen till oss både i dag då vi har öppet från 14.00-20.00
Även öppet Lörd och Sönd 11-16
till våra kurser i målning!

Susanne & Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar