tisdag 11 december 2012

Ofrivillig städning!


I dag har det varit nätverks lunch och vi avslutade säsongen med att äta på Svampens restaurang.
 Jätte gott smakade allt som jag åt, och det var mycket kan jag lova.
Jag hade verkligen inte för avsikt att fylla min tallrik så till den milda grad att det nästan ramlade över kanterna men, när jag rundat båda borden med allt gott så "bara blev" tallriken så full.

När jag satte mig vid bordet urskuldade jag mig lite och berättade då för dom närmaste att det är just av den här anledningen som jag aldrig går och äter julbord.
Jag kan inte välja, hur många gånger har jag inte tänkt innan jag sätter fart att lägga på maten att " nu ska jag bara ta av några få rätter först och sen gå om"!
Näädå!
Så blir det iallafall aldrig, eller iallafall inte hittills!
Därför är det bäst att jag undviker sådana här frestelser.

Den vegetariska lasagnen var verkligen super, det sa jag till servitören 2 gånger så att han inte skulle glömma att ge kocken beröm:))




I dag har jag annars mest svurit och skurat och tvättat. Ers höghet Maja( katten) behagar  varken gå ut ( hon är utekatt när vädret passar damen) eller kissa på sanden som vi köpt och hävt ut i hennes lilla låda på hennes egen toalett!
Så, hon hade kissat i bastun där vi hänger tvätt och där hade hon satt sig på trätrallen och kissat två stora pölar, och på golvet låg naturligtvis lite kläder och en matta etc, hon hade minsann tänkt till att "här ska jag se till att ställa till ett stort besvär"!
Detta har nog skett i natt för i går kväll var det inget där, men FFFAAANNNN, vad det stank!!!
Ut genom dörren åkte hon. Sen tog jag tid! Jag sa nämligen till den stora dottern som förskräckt ropade- Mamma, hon vill ju inte ut!
40 min och inte en sekund tidigare kommer hon in!
Jag fick stålsätta mig då hon satt utanför köks och vardagsrums fönstret och skrek och tittade på oss och stod på baktassarna och krafsade.
Jösses vad hon spann sen när jag öppnade dörren för henne:))
Ja, nu är hela tvättstugan och bastun skurad, den är renare än på många år. Så nåt bra vart det väl med kisseriet också:))







Nu har jag strängt sagt till henne att om hon inte passar sig så blir hon pälsmössa!


Jag har kört två spinnings pass ikväll för det fanns platser kvar på sista passet och då tyckte jag att jag kanske skulle kunna kompensera det stora matintaget på lunchen.
Jag har nu inte annars några sådana funderingar men det var synd på tomma cyklar.
Det är roligt med spinning för då ler jag en helt timme i sträck:)) 
 
Susanne

Länk till Svampen 

1 kommentar:

  1. Akta så hon inte Maja kissar på datorn. Läste om en katt som hade kissat på en laptop två gånger. Tydligen för att det var varmt och skönt på den. Jag är tvärtemot dig när det gäller julbord. Jag tittar bara på allt utan att ta något. Jag tittar mig mätt. Senast när jag hade varit på julbord vaknade jag på natten av att jag var vrålhungrig.

    SvaraRadera