måndag 10 december 2012

Paolo's Örebro – med smak av Italien

                     Paolo's Örebro – med smak av Italien




Efter en mycket trevlig dag på jobbet då det var kunder från det vi öppnade tills vi stängde och att det även kom för oss helt nya kunder som fått höra talas om oss och blivit rekommenderade ett besök hos MarthaMildreds butik så kände jag mig upplivad för att göra något lite extra tillsammans med mina ungdomar. Maken är i Irak ett par dagar så han kunde inte vara med oss tyvärr.

Ett restaurang besök kom vi fram till skulle vara mysigt.
Jag har gått förbi de stora skyltfönstren till restaurangen som ligger dörr i dörr med Elite hotell i Örebro och tänkt att dit måste jag gå snart.

När man passerar de stora fönstren och ser in så påminner det mig om vår underbara huvudstad Stockholm.

Det ser inbjudande ut helt enkelt! Alltid tända ljus, vacker inredning , mycket blank och vit kakel som får det att se ut som att man sitter mitt i ett kök och äter.

Vi konstaterade att så här skulle vi vilja ha vårt kök.   
 


Det går inte att beställa bord där för vi försökte. Vi var oroliga att inte få någon plats då det var massor med folk i omlopp på stan för att det stora evenemanget O Helga Natt var just i går kväll.

Vi fick alltså chansa och hade tur att få ett bord.

Vi slog oss ner och väntade en bra stund att någon servitris skulle komma och ta beställning.

Tillslut så sa den äldsta dottern att jag tar upp beställning!

När hon kom till kassan för att skoja att hon hade en order från vårt bord så sa dom att _ man måste beställa och betala på en gång vid kassan och hämta sin mat själv, så är det här!

Ja, det var ju inga problem alls med det fast det vore nog bra om dom upplyste om detta när gäster kommer in.
Man kan ju inte veta sånt när man är där för första gången.
Men, nu vet vi!










Jätte gott bröd och olja små skålar med flingsalt som man kan doppa brödet i. Fast det fanns inga skålar eller fat till oljan så jag frågade efter det och kunde då ta med mig ett litet fat med god chiliolja.
Här tar man med sig besticken och allt själv.
Pizzan som vi åt var jätte god. Får en mycket bra betyg från oss alla.
Vi åt den med ruccola sallad och färska små goda tomater och Parmaskinka.
Den smakade inte alls som vanliga pizzor utan kändes mer fräsch och inte flottig.
Vi blev alla så mätta så de goda bakverken får vänta till nästa besök då vi kanske bara tar en kopp kaffe med Tiramisu eller den stora biten med chokladtårta.
Bakverken så verkligen delikata ut.






Avslutade som vanligt Söndag kvällen med Solsidan.

Tråkigt att det var sista avsnittet.


Men sen var det Beck och det är den perfekta avrundningen på helgen.

Hett te och att få krypa ner under filtar tillsammans med familjen i soffan. 

Katten gillar också Söndagskvällarna. Hennes hatobjekt, den ena dotterns kille har förvandlats till favorit så nu är det hans knä som gäller!


 Tyvärr blir det alldeles för sent på Söndagarna innan man kommer i säng, iallafall för oss här hemma.

 

 

Önskar er alla en trevlig Nobelkväll.

Efter spinning passet så kommer vi sitta i soffan och titta på alla vackra klänningar och smycken och följa kvällen. Det är en tradition här hemma.

 


Susanne

Paolos Örebro

Paolos Örebro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar