fredag 9 september 2011

Pricken över i:et!

 Pricken över i:et, ja så heter den lilla butiken som ligger på Gamla gatan 8 i Örebro och som är så kreativ och
inspirerande och annorlunda.
Att vi hamnade där beror på att vi blev ombedda av den loka föreningen för Rädda barnen att deltaga i en modevisning som äger rum den 12 Oktober i restaurangen på E:on huset , just där vi kommer att ha vårat showrum och ateljé. Ja, vi ska inte vara i matsalen såklart men näst intill.
En av de andra deltagarna i modevisningen är en relativt ung tös från Norge som är utbildad hattmodist.
Min mamma gjorde hattar när hon var ung och jag kommer ihåg alla hatt stockar som hon hade hemma när jag var liten flicka. Jag har faktiskt någon hatt sparad till och med efter henne. den måste jag leta på så klart!



Efter mötet i Onsdags där vi gick igenom hur allt ska fungera så följde vi med Lise till hennes lilla atelje´och butik som verkligen är mini, men ack så fin.

Bilder på Lises hatter ska jag visa i samband med vår modevisning men här är det bilder från den utställning som jag och Pernilla var på i somras som bara bestod av 60_tals plagg med tillhörande skor och väskor.











Det är verkligen pricken över i:et med en vacker eller rolig hatt till fina kläder.
Jag och Pernilla var helt saliga, vi provade oss igenom hela butiken tror jag.
Jag har fastnat för en som jag bara MÅSTE ha och jag vet nu vad jag ska ge min kompanjon i julklapp!
Hon brukar inte läsa bloggen så det kan jag skriva.

Ha en riktigt härlig Fredag kväll.

Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar