torsdag 29 september 2011

På utflykt till Söderköping



Det är alltid trevligt att besöka nya platser och en fin sommardag bestämde vi oss för att åka till en stad som vi inte varit i tidigare. Söderköping fick bli målet på vår dag.
Solen sken från klarblå himmel, lagom varmt, dagen var perfekt!
Redan när vi parkerade bilen utanför själva stadskärnan så kände jag på mig att " den här staden kommer jag att tycka om".


Precis här börjar vår stadsvandring, när man tar första stegen in i en stad där man möts av så här vackra gamla hus på en kullerstens gata , ja då blir i alla fall jag lycklig.






Fint med en stad som har nivåskillnader.




Här är en före detta silos som är ombyggd till lägenheter. Skulle vara roligt att få gå in i en sån lägenhet.

Alltid härligt med en stad som har en levande hamn mitt i centrum.
Vi intog middagen på en trevlig restaurang som låg på bryggan. Det fanns många att välja på, både fik och matställen.







Mycket söta små affärer att titta i.








Ja, så här ser staden Söderköping ut en sommardag.
Nu föll det på plats att göra ett inlägg om just den staden därför igår hade vi besök av en som har sin verksamhet och även själv bor där , strax utanför Söderköping.
IngaMaj som vi träffade på Formex mässan gjorde en besök hos oss med sin dotter Mia.
Bägge två är utbildade på SPA behandlingar och arbetar periodvis tillsammans.
Vi hade en underbart trevlig förmiddag där tiden bara sprang i väg. 
Vi utbytte erfarnheter, kontakter och kläder provades och även inköptes av IngaMaj som driver ett litet ställe som jag verkligen vill slå ett slag för. Där vill jag tillbringa några sköna dagar i trevligt sällskap under en snar framtid.


Visar här några bilder från 





En önskan om en fortsatt trevlig dag.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar