torsdag 22 september 2011

Som ett oskrivet blad


Bland det bästa jag vet är att vakna och känna att dagen är som ett oskrivet blad.
Inga tider att passa, jag kan lägga upp min arbetsdag precis som jag vill. Nu vet jag att detta är få förunnat. Jag ser det verkligen som en LYX.

Ska äta frukost med den yngsta, den äldsta har åkt hemifrån 05.00 för att ha sin morgon träning. Simning, och då är träningspassen skoningslösa.

Sen ska jag ner i min atelje och forsätta på mina tavlor.

På bilden överst ser ni hur olika motiv valen är. men, allt är lika roligt att måla. Jag är en sån person att jag inte vill ha beställnings jobb, Oj! sånt kanske man inte säger så där rakt ut, men jag vill bara måla saker från huvudet, inte ha bilder att titta på.
Allt måste jag känna för att göra annars blir tavlan aldrig klar.



Här är en bild på hur de ljuddämpande tavlorna som bland annat säljs genom Kinnarps till offentlig miljö i hela Norden ser ut i ett hem.
Mitt hem.





Abstrakta motiv gillar jag att måla. Då gärna med lite marint inslag som här.
Texten på den här tavlan är så jag kände nu i somras när jag gjorde ett val att bryta upp från mitt förra företag.
Idag, I morgon, ditt val. Det var så jag tänkte. texten är gjort till mig!





Tavlor med hjärtan på har jag målat mycket. Alltid lika roligt. den här tavlan har typ 20 ton färg. Nej, men nog har jag målat om den 5 gånger! I går  målade jag över det stora vänstra hjärtat, det fick få bli VITT!



Här är inte tavlan klar . Jag tycker fortfarande om att måla zebror fast det är rätt många år sedan vi bodde i Tanzania. Men zebran är mitt favoritdjur att måla för alla ser olika ut med sin personlig randning så det är inte så noga hur ränderna kommer. Jag ska måla dit några zebror som ska se ut som dom vandrar på savannen längst ner idag har jag tänkt.

Nu väntar en osund frukost. Gott te och rostad smörgås med cream cheese och lemon curd.
Jag brukar alltid äta nyttigt men idag kände jag för just lemoncurd. Gott! Men, dottern äter nyttigt!
Och så självklart tända ljus och en trevlig tidning. Jag är sån att jag aldrig vill läsa hemskheter till min frukost.

Jag har ändå två trevliga tider att passa i eftermiddag.
Möte med Pernilla och vår Mentor.Han är en av ägarna i ett välrenommerat marknadsförings företag i Örebro " Strateg" och Fredrik som han heter är den absolut bästa mentorn man kan tänka sig att få.
I kväll kommer en butik och ska göra en order, vilket också är väldigt trevligt.


Ha en bra Torsdag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar