torsdag 15 september 2011

Julklapp till mig från Någon!

JAg har handlat julklapp till mig själv! Ja, men inte från mig själv , utan från NÅGON. Fast jag vet inte vem NÅGON är?
Jag har nämligen gömt julklappen på ett mycket finurligt ställe.
Jag har redan tagit fram julkpappen flera gånger och tittat och klämt och kännt på den. Provat den på axeln.
Den passar så bra. Skulle hemskt gärna vilja öppna julklappen redan nu men jag vet ju inte vem jag ska fråga om lov !

Jag hoppas att min andra hälft ska fråga vad jag önskar mig i julklapp så där dagen före "doppareDan" och att han då ska bli väldigt lättad över att jag redan i September tänkt på det.
Eller så får jag ge barnen en fin pik om att jag redan förberett så att dom slipper springa runt i butiker och leta efter nåt passande.....
Bara att linda om det fina men skrynkliga rosa silkespappret igen.

Så här ser  julklappen ut!










Jag såg den inne hos den lilla butiken " pricken över I.et " för en vecka sedan. Blev så förtjust i den beiga vackra och gamla väskan.

En fin dam hade lämnat in den för försäljning.
Jag tänkte på den VARJE dag i en vecka och kände sen att nu måste jag bara ringa och höra så att väskan fanns kvar.
Jag skulle ha blivit såååå ledsen om nån annan hunnit före.
Så nu är den min i alla fall. Den är gjord av strutsskinn!!!
Visade den för min kollega igår. Hennes kommentar var "- det gör inget för strutsar har ingen hjärna!"
Ja, beige, det är du det!
JA, beige det är jag det! Men det finns många nyanser av beiget! Som varmvitt, offwhite, cream, ja sen kommer jag inte på nåt mer.

Tänk att dom redan för en 40-50 år sedan var så påhittiga att dom gjorde en liten ficka på utsidan exakt rätt storlek för en mobiltelefon! Nä, jag bara skojade, jag röker inte och då lämpade sig den lilla fickan alldeles utmärkt för min telefon istället för ett paket cigaretter.

En yttepytte liten söt portmonä följde också med.


Sen är den alldeles lagom lång eller kort i axelremmen. Tänk! Vad dom kunde förr!
 Allt detta för 600:-
Recykling gillar jag.

Ja nu är det bara att hoppas att NÅGON frågar mig vad jag önksar mig i julklapp!

Ha en fin dag
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar