torsdag 25 augusti 2011

Ska man vara fin får man lida pin!


Den här söta hunden kunde jag inte motstå  klappa när vi skulle in på fiket jag och min vännina som jag besökte i Sigtuna.
Han ser så ynklig ut med dom där plåsterlapparna på dom små öronen. Men, ska man vara fin får man lida pin heter det ju!

Mycket trevliga ställen att dricka kaffe på finns det i Sigtuna.
Här var vi in på Kaffe Tant Brun som jag kallar stället, det kanske till och med heter så!
Här titta vi bara! Vi var tvugna att kika in på alla ställen innan vi bestämde oss.







Lilla pippin sitter och väntar på lite kaksmulor tror jag.

Sigtuna är en mycket trevlig stad att ägna en eller ett par dagar i. Förresten är den nog trevlig att bo i också men nu är det tur att min goa vännina kommer att flytta tillbaka till Örebro igen efter 1 år i den lilla fina staden.



Det finns så mycket gamla fina hus att titta på och roliga butiker med lite annorlunda saker , sånt som jag inte sett i min hemstad . Det finns inga stora butiks kedjor heller vilket passar min smak.







Fint med en bank i ett sånt här gammalt hus.






Den här annorlunda grinden får vara avslutningen på min dag och nu är det sängen som gäller.

En god natt önskar jag er ALLA
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar