onsdag 3 augusti 2011

En härlig dag!



Så här avslutar jag min dag, med att glas champagne utomhus sittande i en skön stol omsvept med en filt för att hålla myggen borta från den största delen av min kropp.

Efter en härlig dag tillbringandes till största delen utomhus så är avrundningen underbar.
Efter frukost så satte alla i familjen fart med allehanda sysslor. Den yngsta är hos sin kompis och sover över så henne hade vi ingen nytta av!
Vi, det vill säga dom, den äldsta och maken tvättade fönster och annat?! Jag drack kaffe och läste en trädgårsbok om hur man gör om man fått löss på rosorna!

Jag har hunnit med att måla med grundfärg på det vackra gamla skåpet i gäst stugan eller numera den äldsta dotterns hus ,  har även målat det en gång med den "riktiga" vita färgen.
När jag ändå var igång så målade jag även på den fula blå bänken som alla tyckte jag skulle byta ut mot en ny soffa, men den kommer att bli jätte fin med vit färg!

Har jobbat en del också, men, såna här dagar ska man ta till vara på om man kan!

Har pysslat lite i trädgården, flyttade det här bordet så det hamnade mitt framför slänten och när man sitter här så har man en underbar utsikt. Placerade min nyinköpta basilka och några blommor där och det blev en trevlig plats att dricka kaffe på.


Nu börjar 2 1/2 man, en serie som jag fortfarande älskar och det börjar bli riktigt mörkt ute.Det doftar popcorn i hela huset.
En god afton önskar jag er ALLA.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar