tisdag 8 januari 2013

Drömmar och mål!

I förrgår så såg jag att min vän Tereza skrev på facebook att hon tagit som nyårslöfte att skippa godis helt under ett år.
Bra initiativ skrev jag tillbaka.
Hmmm så funderade jag en stund. Jag borde kanske hänga på det löftet!
Skrev att det får bli mitt nyårslöfte också!

Stod i badrummet i går morse och undrade vart gränserna går för godis och kaffebröd och mörk choklad???

Funderade igenom om jag skulle våga mig på ytterligare ett beslut-att skippa glass och kaffebröd också under ett år!

Ja, nu har jag bestämt mig!!! Så får det bli, fast gränsen går vid 70% +högre chokladhalt! det räknas numera in som mat hos fru Arvidsson:)) En "lita ruta" till espresson vill jag ha.

Mitt mål är -5 kg till "typ" Mars för då ska jag visa upp mig på en badstrand.
Vi ska på semester då med en stor del av släkten.

En rolig tanke är nu vad jag kommer att ha för nyårslöfte nästa år nu när jag förmodligen kommer att "slippa" ha kilon som mål!

Tänk, då kanske jag kan sätta andra roliga mål så som att bestiga Kilimanjaro eller kanske en tjejmara 
eller nåt annat spännande.

Nu börjar snart våra kurser i målning och där ska drömmar och mål sättas i fokus och jag vet att jag själv kommer att inspireras av alla deltagare!

Men, för oss på MM är det också ett MÅL som går i uppfyllelse nästa Onsdag som första kursdag.



Endast en kavaj/ tröja/ jumper finns kvar nu och det är 1 stycken i storlek xl. Det här plagget är mycket användbart både som vardags plagg och till fest.

Flera av våra modeller finns kvar i endast någon storlek så här gäller det att passa på innan sista plaggen försvunnit ur vår butik.

Vår kollektion kommer att förändras under våren, många försvinner helt och några favoriter kommer att finnas kvar fast lite annorlunda då vi skiftar fabrik för att kunna få fram leveranser snabbare.

Vår förändring blir positiv på alla plan.
Första steget mot vårt egendesignade tyg tas i nästa vecka. Mycket spännande på gång.


Länk till kavajen i rost


Stefanie är kvinnan som tillsammans med oss ska förbättra vår webbutik, blogg och facebooks utseende.
Här är info:
Best of Scandinavia grundades 2011 av Stefanie Andersson, entreprenör och företagare. Med en bakgrund som copywriter inom reklambranschen bytte hon inriktning och tog ett steg i en ny bransch inom webbhandeln. Hennes fascination av den skandinaviska designen ledde till önskan göra detta tillgängligt för en bredare kundkrets i och utanför Sverige. 

Länk till webbutiken Bestofscandinavia
http://www.bestofscandinavia.se/
Länk till Stefanies blogg
 Här är en länk till Stefanie Anderssons webbutik.
Önskar alla en fortsatt trevlig tosdag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar