onsdag 23 januari 2013

Vi får en keramiker i anslutning till vår butik!



Nu har jag gjort något som jag inte gjort på många år, varit och handlat mat tillsammans med en väninna.
Nu är ju väninnan ingen mindre än min kollega också .


När jag bodde i Tanzania så var jag och min kompis Karin som numera bor på Gotland igen och handlade mat tillsammans. Vi gjorde tråkiga vardagliga saker till roliga aktiviteter, att handla mat har jag aldrig tyckt är särskilt skojigt.
Men, då var det det!

Vi avslutade alltid handlandet med kaffe på något trevligt hotell eller fik eller hemma hos någon av oss.

Det slog mig just detta minne när Pernilla och jag gick runt i butiken tillsammans och vi handlade till våra egna  familjer, att göra inköp tillsammans med vänner inför festligheter händer lite då och då , men det är något annat det.
Allt som gör att man kan förvandla vardagliga, alldagliga eller trista moment till något roligt är bra.

Har någon av er något bra tips att dela med er av?

Vilket härligt väder det är idag. Nu gäller det bara att klä sig ordentligt.
Här är bilder från trädgården och "vår djurpark".
I går kväll så sa maken-du drar till dig råttor!!!!?
-Vilket konstigt påstående?- jag är ju bara ute i max 2 minuter och fyller på maten!






Något som är mycket roligt är att vi kommer att få in en keramiker i ett av de rum som stått tomt och med stängd dörr i anslutning till vår butik.

Hon gör bruksföremål och kommer förmodligen också ha lite annat gott som hör till köksavdelning så som choklad som är något utöver det vanliga i sin butik/ verkstad.

Både de små faten som är som löv men även de längre ovala är perfekta som ansietter.


 Här är några smakprover på Elisabeths keramik.
Flisan som hon kallas har jag känt sedan vi var unga och vi var fyra tjejer som umgicks jämt på kvällar och helger.

Närmare presentation kommer senare.
 


Idag hälsar vi alla välkomna till vår butik.

Öppet 14.00-18.00

 Kom och ta en fika och kika på vad vi har.

Önskar er alla en trevlig Onsdagseftermiddag.

Susanne

1 kommentar:

  1. Underbart att tänka på de vilda djuren. Dom har dte inte lätt med maten denna snöiga och kalla vinter.
    Så jätte fin keramik!

    SvaraRadera