tisdag 22 januari 2013

Djurpark

En trevlig morgon när vi alla fyra är vakna en vardag samtidigt.
Maken skulle till tandläkaren så därför var han hemma vid 07.00 tiden vilket han annars aldrig är. Hans dagar startar tidigt med biltur till Västerås eller Ludvika. Att han ligger ute på vägarna varje dag gillar jag definitivt inte men hans arbete är där och då är det bara att gilla läget. Han trivs och det är huvudsaken.

Just nu har jag fullt upp med att mata alla djur. Maken säger att vi har en djurpark!
Rådjuren och hararna äter kraftfoder (eller vad det nu heter, men det är inköpt på Granngården just för dessa djur) i mängder och därtill slantade morötter och äpplen.
Sen är det olika sorters mat till alla fåglarna. jag är överlycklig att jag äntligen fick fåglar att titta på, först så hängde ju bara talgbollarna där utan några gäster men nu är det allt i från Domherrar till mer oansenliga gråsparvar. De stora vackra hackspettarna gillar jag verkligen.
På ett eget fat sitter den stora tjocka koltrasten eller om dom kanske är flera men det sitter alltid någon mitt i matfatet och ser väldigt förnöjd ut.




Och sen katten, hon vill också ha mat stup i ett!
I morse öppnade maken dörren för nu har hon varit ute typ i 1 minut åt gången den senaste tiden, men i morse så tvärvände hon mitt i dörrspringan.

Nu har vi legat och gosat med kissen i sängen den ena dottern och jag innan bestyren för dagen pockade på.
Att kela med en varm och mjuk kisse är verkligen "att fånga stunden".


Så här ska marken se ut tycker Maja.

Och gör den inte det så är sängen bästa platsen att tillbringa tiden med att vänta på Vår



Jag har ett citat här från en av mina favoritböcker som Lars-Eric Uneståhl skrivit. Boken tillhör coachutbildningsmaterialet och heter Den Nya Livsstilen och är en bok som jag varmt kan rekommendera alla oavsett ålder att läsa. Det är en bok som handlar om Mentala träningsråd för stresshantering och ett bättre liv.

Se inte tillbaka med ånger
eller framåt med oro, 
utan se dig omkring med glädje.

Jag önskar er alla en fin Tisdag. Nu ska jag själv i väg till min nya ateljé´på jobbet och måla i olja.

Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar