måndag 14 januari 2013

En bok till en vän

 Åh! vad roligt!
I dag fick jag boken som jag gjort till min väninna som jag umgåtts med sedan jag var väldigt ung och som har en trädgård som jag älskar.
Jag har fotograferat mycket därifrån och även bloggat om den trädgård som jag tycker så mycket om att fika i.
Hon har fyllt år för bra längesedan och just då kom jag inte på något riktigt bra att ge bort men nu så tror jag hon kommer att bli glad. Detta är ju hennes stora intresse, att hålla på med sina vita blommor, för det är nästan bara vitt hon har i trädgården, lite ljusrosa kan man skymta här och där.

Det är jätte roligt att få bläddra i en bok som man själv gjort helt och hållet.
Här kommer bilder på några av uppslagen i boken.




Nu är min väninnas altan klar och det är staket runt men detta blir ändå ett minne om hur det såg ut tidigare.
Jag tycker det är fint utan räcke också.




Ikväll ska vi göra ateljé rummet helt klart, lister kommer upp runt hela rummet. Vi insåg att det ibland kommer att behöva finnas plats för många och då kom vi på att sätta upp hyllplan och framkant så kan man även stå och måla runt hela rummets alla väggar. Det kommer att bli samma vinkel som att stå vid staffli, men vi har stafflier också, så här är det bara att välja hur man vill stå eller sitta.
Jag har ju bland annat köp graffiti färg som är vattenbaserad och just för att måla tavlor inomhus, färgen luktar alltså inte något, och då är det bra att kunna stå efter väggen och måla detta.

Alla tre kurserna är fulltecknade så när det inkommer flera som är intresserade så får det bli en fjärde kurs.
Vi har fått förfrågan från flera om helgkurs och så kommer det att bli en helg i Majmånad.

En trevlig Måndag önskar jag er alla.
Susanne












Baksidan på boken. Jag tyckte det här ordet passade perfekt på en lång vänskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar