måndag 7 januari 2013

Lurad av pippi



Att en fågel kan sitta stilla så länge utan den minsta rörelse, inte ens en blinkning!


Kolla in pippin som sitter i boet!
Den här bilden är från Thailand och boet hänger på taket till verandan hos  på familjen Uneståhl som höll i utbildningen jag gick i November.
Elene visade mig det en av de första dagarna och jag trodde att det var en uppstoppad pippi.
Titta!- sa hon och jag nickade och tänkte att det var ju originellt att spara en död fågel på det där makabra viset.
En liten söt pippi som dött hängandes mitt i öppningen till boet. Stackarn!
Boet hängde bara en bit ovanför mitt huvud när jag stod upp så man kom nära fågeln.

Sista kvällen innan vi åkte hem så avslutade vi kvällen med kaffe på deras altan.
Då var fågeln borta.
Jag frågade varför dom plockat bort den?
Elene såg lite undrande ut vid frågan.

Rätt som det var så satt den på exakt samma sätt igen i hålet. Alldeles stilla. Inte en blinkning ens.
Jag fattade ingenting.

Sen vips så flög den ut i luften och jag hoppade högt av förskräckelse. 
Den lever ropade jag!
Klart den lever, vad trodde du? svara dottern i huset.



länk till kofta


I dag har vi jobbat med att förbättra och förändra text på vår webbutik och att förnya bloggens utseende.
Jag ska skriva om Stefanie Andersson och Anette Waldemarsson i morgon.

 

Jag ska be tjejerna om material så att jag kan presentera dom korrekt.

Min bakgrund togs bort på inrådan från Stefanie idag.
Får se om jag lägger in en annan bakgrund eller behåller den vit.
Vad tycker du?

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar