fredag 25 januari 2013

Titta vad fint det blir!



Så här roligt har vi på målarkurserna:))
Ja, jag kan faktiskt säga att kurskvällarna ger så enormt med glädje för både mig och Pernilla.
Jag längtar efter de dagar som är kursdagar/ kvällar.
Det är också oerhört roligt när vi får så mycket feedback från deltagarna på olika sätt.

I mitten på Mars så kör vi igång med fortsättning kombinerat nybörjar kurser.
Jag ser redan nu att det inte är några problem med att ha personer som droppar in undan för undan.
Alla målar helt individuellt ändå.

Jag ser också en rolig grej och det är att deltagarna gillar att stå tätt bredvid varandra. Strafflina på golvet är det ingen som använder och igår så noterade jag att efter ena väggen så stod alla tätt intill varandra helt frivilligt fast det fanns gott om plats på andra väggen och även vid alla tomma stafflier.

Efter halvlek så tänder Pernilla  ljus och dukar upp te , kaffe och gott bröd och pålägg och alla säger Åh! vad gott det smakar och det är nog just därför att alla känner sån skaparglädje och stämningen är så lättsam och man finner nya bekantskaper där man delar en ny hobby.

En av deltagarna sa i går kväll att hon tyckte detta var bland det bästa hon gjort att bli med här, och fick medhåll av de andra och jag tror alla känner att dom är stolta över sina verk och det är det viktigaste för mig och Pernilla.

Är du intresserad av att börja så ring: 0735-169600
Åldern på deltagarna är från 14 år och uppåt just nu och det är både män och kvinnor med.

Vi har även fått många förfrågningar om en helgkurs och det kommer vi att anordna. Då kan även alla som inte bor i Örebro bli med. Vi ska höra oss för om olika alternativ på boende på både vandrarhem och hotell.
Vi återkommer om detta.
Det är underbart roligt att få måla under två hela dagar och äta och fika tillsammans.



Här kommer foton på några av tavlorna som är under pågående process.





Jag älskar paletter som ser ut så här.



I morgon har vi öppet i butiken klockan 12-15.00
Lördagsgruppen målar då så kom gärna och kika in hos oss i ateljén.

Välkommen till oss
Susanne

2 kommentarer:

  1. Beundrar alla som har talang att kunna måla tavlor som blir fina konstverk. Själv står jag på nivån för max kunna åstadkomma streckgubbar..... :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, fast så säger alla och du ser ju vad dom åstadkommit! Vilka dolda talanger det finns:))
    Du kan bli med på en helgkurs som vi ska ha i början på Maj tror jag. Då kan du sova över hos mig:)

    SvaraRadera