fredag 18 januari 2013

Oanade talanger!

En underbar tavla tycker jag. jag tycker den är färdig redan nu men vi får se hur den kommer att se ut tillslut, det är konstnären som bestämmer och bakom dessa tavlor är det andra än jag själv.

Här kommer några bilder på de alster som målades under gårdagskvällen på vår målarkurs.
I stort sett alla deltagarna är nybörjare, några har "provat på att måla någon gång bara.
Vilka oanade talanger det finns!
Jag själv är tycker detta är så oerhört inspirerande och jag längtar till att få ställa mig här inne i ateljén och måla själv. Att ha målarkurser är så underbart roligt, tiden bara rinner iväg.

Jag har flyttat med mig mina egna penslar och stafflier så nu får detta rum bli min ateljé också.
Det är första gången i mitt liv som jag har en målarstudio i marknivå.
Hemma så ligger min studio i källarvåningen, fast jag har lysrör som ska ersätta dagsljus, men det blir ändå inte samma känsla som att ha stora fönster med dagsljus.

Sedan har jag hyrt ateljé under ett antal år när vi hade lägenhet på stan och då hade jag också min verkstad inhyrd i källarnivå.

Men, under 1 år när vi bodde i Kuwait så hade jag ett härligt rum men glas från golv till tak efter tre hela väggar och huset låg i en jätte stor gatukorsning. Det var det bästa man kunde tänka sig att måla i. Ljuset var fantastiskt. Men, det var då det!

Nu är jag mer än nöjd med vårt stora rum där kreativiteten och energin flödar.
Stämningen i de båda grupperna som vi har haft under både Onsdagen och Torsdagen har varit på topp.
I morgon kommer Lördagsgruppen.




Den här mannen som målat denna akvarell har verkligen fallenhet för just akvarellteknik.

10-13 personer är inga problem alls att vara härinne.

Samma skapare som till akvarellen ovan.

Underbart naivistiskt! grönt är verkligen skönt!


Trädet är inte klart än men jag gillar verkligen den här målningen.

Grönt är en underbar färg och vi har 3 olika kulörer att välja på av bara den gröna färgen i koftor , scarfs och västar

 Länk till koftor online hos MarthaMildred


Fler foton från eleverna kommer undan för undan.
Nu önskar jag er alla en trevlig Fredag.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar