fredag 26 april 2013

Örebro Saluhall

 Örebro Saluhall 

Äntligen får vi en saluhall till Örebro, så efterlängtat av många tror jag.
Så härligt att kunna ha flera butiker med delikatesser under samma tak.
och vilken härlig mötesplats, att kunna som jag och två väninnor gjorde idag, bara njuta av livet och sitta i flera timmar och prata och mysa.
Vi skulle äta lunch, typ fisksoppa hade vi tänkt men efter att vi blivit bjuden på korv med bröd som en butik bjöd på så blev det fika istället.


Den här valde min ena väninna och den var också god för jag fick smaka.


Jag hade faktiskt inte svårt att välja för jag bara älskar Cheesecake så när det finns så här stora bitar så är valet lätt för ovanlighetens skull!






Här satte vi oss med våra goda kakor, och kaffet köpte vi här.
Man kunde inte sitta där vi inhandlade gobitarna.

 Här ser det så där gammaldags ut som jag minns att det gjorde när vi hade saluhall för längesedan i Örebro.
När jag var liten!
Jag minns än idag lukten därinne och allt vitt kakel. Så ska det vara i en saluhall!


 

  



 Här står Eva Knutsson som är en driftig kvinna.
Hon har dels ett företag som heter VinContoret men här hjälper hon sin dotter som har ett företag som säljer en massa gott.















 Här köper jag med mig Baklava hem till maken, han älskar dessa söta kakor, har han väl vant sig vid dessa då han jobbar mycket i länder som har dessa på sin menyn .Fast jag gillar dom också, så det blev en åt oss var till ikväll.




Nu tar jag kväll.
Varmt välkommen till oss i morgon då vi öppnar 11.00 och modevisningen är 12.00
MarthaMildred. se
Vår butik ligger på Idrottsvägen 37 i Örebro

Susanne


länk till Örebro Saluhall fb
Länk till VinContoret-Örebro

1 kommentar: