måndag 15 april 2013

Eventuella mönster?



I dag har jag ägnat mig åt att laborera med mina tavlor och kombinerat målningar som kanske tillsammans bildar vackra mönster. Nu är inte dessa förslag färdiga utan måste arbetas på mycket mer, vissa linjer ska tonas ut osv.

Så himla olika bilderna blir med bara en liten förändring. Vi tar gärna emot synpunkter på dessa förslag.
I morgon ganska tidigt ska jag möta upp en elev som ska vara på praktik hos oss i två veckor och som har som mål att jobba som kläddesigner. Ska bli jätte roligt tycker vi, det är alltid roligt att få bolla idéer med andra kreativa unga tjejer.
Nu väntar vi på att vi ska få hem av de första nya tunikor som blir vår helt nya kollektion som vi arbetat på länge för att allt ska blir perfekt.

Det gäller att gå själva i alla testplagg så att man verkligen känner efter själva om vi är 100% nöjda.
Herrkavajen har vi ändrat på lite, lite, men det där lilla som man tycker är så lite är ändå så viktigt.
När det gäller passform får man inte ha bråttom anser vi.

När maken provade testkavajen så började han röra och veva på armarna, sen kom en härlig kommentar-
man kan röra sig i den!
Ja, vad trodde du, det är ju det som är vår grej, man ska kunna tvätta fönster i våra kläder brukar jag skoja, vi arbetar med tyger som det är stretch i, alltid. Det är vårt signum. Skönt och snyggt!

Och, nu ska jag skryta lite.
Maken var rent ut sagt skitsnygg i vår kavaj som blir första plagget i vår serie:

Nu är han i mina ögon alltid snygg men som döttrarna sa, - den är helt annorlunda än alla dina andra kavajer, du ser mycket yngre ut i den! Det är ett gott betyg tycker Pernilla och jag.
Och, ett helt år har det tagit för oss att skapa den från första mötet med Fredrik som var vår mentor tills provet kom.
Men, den som väntar på nåt gott.......

Den här bilden skulle man kunna använda bara vänster halvan av, det skulle nog fungera!


Här är fler förslag som jag gjort idag.
Allt ät skapat från mina oljemålningar.
Idag ägnade jag mig åt rosa toner, men det är inte säkert att det blir tillslut!



Nu är det sent som vanligt.
Men, jag är och har alltid varit en nattmänniska som skapar bäst på kvällar och nätter.
Nu ska jag tänka i andra banor en stund innan jag somnar, man låser fast sig ibland.
Att sova på saken är alltid bra innan man tar några allvarliga beslut, nu har jag inget sånt beslut att ta för tillfället utan jag ska bara måla inne i skallen och skapa mönsterkonstruktion i nya former!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar