måndag 22 april 2013

Inspiration till nytänk med blommor och blad!


En smakfull men liten och enkel bordsdekoration som är gjort på några få blommor. 
Man får verkligen igång fantasin av att se alla vackra arrangemang när man går på en mässa som den som var i helgen i Örebro.
Mycket folk var det som besökte mässan också och det var ju väldigt roligt för alla som slitit hårt med att göra hela mässan så fin.


Det är bara fantasin som sätter gränser för vad man kan åstadkomma!
Här är två bordsskivor som ligger ovanpå varandra och med oasis mellan skivorna. Sen är det bara att stoppa i blommor och bladen alltefter smak och pengar.
Så underbart ljuvligt bord tycker jag.
Min hjärna gick direkt igång på detta för snart har vi både konfirmation och studenten. Kanske kan jag åstadkomma nåt roligt!



Roliga och annorlunda arrangemang i höga glasskålar, där det ligger en frökapsel som nästan ser ut som en skopa pistage-glass tycker jag. 


Ett sånt underbart parasoll!
Tänk att få sitta här under med kaffekoppen och titta upp mot blommorna och skymta himlen mellan all blomster!


Frökapslarna blir till dessa ulltussar. Men, jag kommer inte ihåg namnet på växten trots att jag frågade om vad den hette. Skulle ha behövt anteckna det.


Dessa blommor sitter också i parasollet.

Blomsterparasollet.


Kul att använda papper och pynta en tråkig kruka med.



Alla fotona här är arbeten som elever på Florist utbildningen gjort.


Om jag inte jobbade med det jag gör så är detta en utbildningen som jag gärna skulle velat gå på.
Så  kreativ och annorlunda monter dom hade.

Har haft en kreativ dag själv på jobbet. Har hunnit med en hel del, och mycket nytt och spännande är på gång.

Något som jag längtar till är på Lördag då vi får besök av två mycket duktiga smyckedesigners.

Klockan 12.00 kommer vi ha visning av våra kläder, skor, m.m tillsammans med smyckena.
Vi bjuder på lite att dricka och lite tilltugg.

Vi kommer att visa en styling med först färganalys och sedan en makeup och kläder som är rätt i färgval.

Det blir konst och kreativitet så det står härliga till hos oss på MarthaMildred.
Vi öppnar 11.00 på Lördag och har öppet till klockan 15.00




Nordic fields® är ett svenskt varumärke som står för färgstarka uttryck, modern design och god kvalitet. Eva Waitzfelder startade sitt företag Nordic fields® 2009 och gör design i samarbete med prisbelönta guldsmeden och formgivaren Maria Börjesson, Ädla Ting. Tillverkning i Sverige 

Ingen föranmälan krävs utan alla är varmt välkomna!



Sov så gott!
Susanne

2 kommentarer:

  1. Tror den växten heter biskopspung eller getpung. Var det inte så hon sa?

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger! Blommor kan vara så vackert!

    SvaraRadera