tisdag 17 juni 2014

På väg mot Danmark och Inredningsresan 2014

 

Inredningsresan 2014

Nu ska jag visa er hur vår resa var i år.
För ett par veckor sedan så bar det av tidigt på Torsdags morgon mot Danmark och några underbara dagar tillsammans med härliga människor, några nya för i år och några som varit med på resorna tidigare som jag.
Pernilla och jag har längtat efter den här resan sedan förra våren då vi var med men dagen innan avfärden så halkade Pernilla hemma på sin trapp och gjorde sig så illa i foten och ena handen så det blev ingen resa av för hennes del.
Vi grät båda av besvikelse.
Detta är ett unikt tillfälle för oss att få sitta och samtal och mysa men också få planera och spåna nya planer för vårt företag, men det blev inte så i år tyvärr.
Min väninna Annica fick med kort varsel hoppa in istället.
 
Första stoppet på fm var i Ljungskile på Kärrstegens Gård där vi åt lunch här på verandan.
Härlig räksmörgås på grovt fullkornsbröd med massor av stora räkor och kaffe smakade utsökt i solen med havet som utsikt.
Katarina som äger butiken var själv med på vår resa, så här klev hon på med oss när det var dags att fortsätta mot Helsingborg och nästa stopp.
 
 
 
Ljungskile Ulvesundsvägen 22,
 
Nu kommer många bilder både utifrån och inifrån butiken som är i en stor trävilla.
Titta och njut ni som gillar vackra saker.
 
 
 


Den här vattenfontänen skulle jag vilja ha i min trädgård. Så vackert med den stora blanka kulan som omgivningen reflekteras i.



Här är trappan upp mot våning nummer två och lika vackert inredda rum med prylar från golv till tak.



Gammalt och nytt i en härlig blandning, det mesta är Kärrstegens egen design och dom finns med som grossist på Formex.




 





Utsikten från huset/butiken är helt underbar.
Jag själv köpte en karaff med tillhörande glas åt ena dottern som alltid envisas med att ha ett vattenglas vid sängen.
Ett smyckeskrin i form av en ljusturkos bok inhandlade jag till mig själv också, det höll jag på att glömma.
Sedan ägnade jag mig åt att fotografera allt vackert och bara njuta.



Önskar er alla en fin dag.
Susanne

Länk till:

Kärrstegens Gård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar