torsdag 26 juni 2014

Nyhet! Espresso, the och kaffekoppar design MarthaMildred

Min favorit espressokopp.

Åh! så spännande det var att få lyfta på locket till brännugnen när jag vaknade i morse.
Så här blev resultatet!
Vi kommer att göra lite ändringar men sedan är de klara att läggas upp i webbutiken.
Nu visar jag bilder på flera olika sorter men vi har inte bestämt oss för att ha alla varianterna eller ej, men när vi skulle försöka hitta två gemensamma favoriter i vår familj så insåg vi att det blev svårt, vi hade nästan alla våra egna personliga favoriter.

Här ovan är den lilla söta espressomuggen som jag verkligen gillade att dricka ur. En av mina favoriter.

Mönstren är från mina egna tavlor. texten är på franska och det står bland annat
MarthaMildred Always elegant och så står det en annan text som är vår personliga favoritfras men den berättar jag om en annan dag.
Att vi vale just franska var för att texten blev mer vacker än på svenska eller något annat spåk som vi testade:)



Till höger och nedan så syns lite av en annan espressokopp som också är trevlig.





Här ovan och till höger är den mycket nätta te muggen eller lite större kaffemugg. Priset på den kommer att ligga på 75-85:- / styck. Då är alla muggarna unika, bilderna kommer att hamna på olika ställen, det är jag som inte tycker det är så roligt att få stå och göra alla exakta-då tröttnar jag:)
Men, alla passar ihop med varandra. beställer man 4 stycken så hör de ihop så klart.



Den här muggen är nog allas favorit.
Den är extra förstärkt benporslin och alltså i super hög och tålig kvalité.
Men, alla varianterna är i kvalité restaurang porslin så dom är mycket tåliga.
Jag har använt mina första koppar med ett svartvitt motiv i typ 15 år och har nästan inte haft sönder en enda kopp.
Dessa koppar är alltså vardagsporslin som kan köras i maskin hur mycket som helst och mönstret nöts aldrig bort.
Bättre bilder kommer en annan dag. Nu fotade jag i dåligt ljus men ville visa er lite vad som är på gång. Bäst jag tillägger att allt porslin är riktigt vitt för det framgår kanske inte riktigt här. 


I morgon ska vi filma vid Riseberga kloster.
Det ska bli en reklam film med Ulla Jacobssons stickade plagg.
Nu hoppas vi på bra väder så vi kan få njuta av en härlig och rolig dag.
Ulla Jacobsson och hennes man Bengt kommer tidigt i morgon bitti, dom kör från Järvsö i dag.
Filmteamet är Delumo.se
Modellerna är fyra stycken kvinnor i helt olika åldrar.
Jag är med och är alltiallo.

Natti natti
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar