söndag 29 juni 2014

På promenad i Norrtälje


Fin skylt hade Leksaksbutiken tycker jag.
Camilla berättade om sina favoritbutiker sedan barndomens dagar och leksaksbutiken har alltid funnits just här.


Här in på gården gick vi in för att titta på kost.
Kul det var ett bra tag sedan jag hann att gå på någon utställning. Jag gillar annars att se på det mesta i konstväg, både textil, keramik och andra skulpturer och olika sorters måleri, jag tycker att man kan hämta inspiration från det mesta som är skapat av en hand.

Stolen ser ut att bli fin.









Här är Norrtäljes gamla tobaksaffär, den har också alltid funnits just i detta gamla fina hus.
Vi gick in, Åh!- sa Camilla. Det luktar precis som det gjorde när jag var liten flicka.
Tänk! Vad luktar kan påverka en:)

Nu ska vi åka för att träffa våra bästa vänner från Tanzania tiden.
Vi ska mötas för att fika på Elsa Anderssons Café i Norberg.
Våra kompisar bor annars på Gotland men just nu befinner dom sig på fastlandet.
Då möts vi på halva vägen.
Ni ska få se bilder därifrån, det fiket finns med i den klassiska Konditoriboken.
Ni ska få se.
Önskar er alla en fin dag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar