lördag 5 april 2014

På Cykeltur

 
I dag har vi stängt i vår butik och kommer ifrån och med nu ha stängt på Lördagarna.
Däremot så kommer vi ha extra öppet vissa Torsdagar.
Vi har öppet från 10.00-20.00 på Torsdag som kommer. Alltså den 10 April.
I dag ska jag ut och cykla och tänker åka till en keramikverkstad som ligger i Rynninge i Örebro.
I morgon ska jag visa er hur det ser ut där.
 
Vi har så fina väskor i vår butik som jag vill visa er här.
Det är inte många kvar för väskorna är omtyckta med det finns två röda och en puder rosa kvar.
Vi har självklart små fina ponchon som heter Ella som passar perfekt i färg till väskan.
 
 
 
 
 
 
 
Vackra ägg tycker jag att dessa är.
Idag har jag bestämt att jag ska Påsk pynta.
Jag gillar att ta fram påsk pynt, jag gillar den helgen lika mycket som jul tror jag.
Det ligger en sån härlig förväntan i den helgen. Man tror på fullaste allvar att sommaren snart ska dyka upp och med den så innebär det en LÅNG och VARM och HÄRLIG SOMMAR!
Att det kan bli en regnig sommar finns inte med i mitt huvud då, vid Påsk alltså. 
 
Jag älskar också att plocka med alla gamla kycklingar som vi nu har i vår samling och som både maken jag själv och våra döttrar gjort när vi var små.
Lite snea och vinda flirtkulor med tufsiga goa fjädrar och mycket personliga små ögon ditmålade i lilla ansiktet!
Så ska det va-så har det alltid varit!
Till Påsk får man ha sånt som inte är så perfekt utan mer charmigt tycker i alla fall jag!
 
Fotona på äggen är från Butik OVOLIN som jag bloggade om i tidigare inlägg.
Vi du hitta dit så sök bara i sökrutan här och skriv OVOLIN så hittar du inlägget och fler bilder och länk dit.
 
 
Önskar er alla en fin dag.
Susanne
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar