onsdag 2 april 2014

Naturens Hus och Oset-Örebros naturreservat.



Vi ska ut på vår Söndagspromenad i vackra vårvädret och vid starten alldeles där vi bor så sitter den här kissen på en sten och "glor". 

Ser skönt ut!

Vi bestämde att vi skulle ta bilen till Naturens Hus och Oset som ligger i Örebros norra del.









Så här vackert är det när man promenerar utefter vattnet, många små rastplatser finns ut med stråket, flera grillar står utplacerade och det luktar så underbart gott av allt som grillas.
Varenda gång som jag går här så tänker jag-tusan också, jag skulle ha paket med en fika korg eller åtminstone lite vegekorv att grilla:))
Jag är vegetarian för att göra livet surt för maken påstår han men så är det inte!
Jag anser mig vara en flexibel vegetarian.
Vanlig korv vill jag INTE ha i iallafall, utom när det absolut inte finns något val, jag äter hellre än inte får något alls!
Starka tänder har varit framme och gått hårt åt trädet.

Här syns raststugan som man kan sitta skyddat och äta i.

Det är ett enormt fågelliv här rikt på massor med olika arter.

Det är så härligt med allt kvitter.

Jag ska faktiskt ta mig en hel dag här i vår och ha med mig stativ och kamera så jag kan fotografera ordentligt.

 

  



Ni som inte varit dessa trakter rekommenderar jag varmt åka hit och ta ett par timmar att bara njuta av n av Örebros vackraste promenadstråk.



Nu åter till katten på stenen!
Vi var borta i många timmar och när vi väl kom hem igen så passerade vi samma äng och där satt katten exakt likadant som när vi åkte.
Snacka om SKÖNT LIV!

Nu länkar jag till Naturens Hus där man kan äta och fika.

Susanne
http://www.orebro.se/2172.html
http://www.naturenshus.se/

1 kommentar:

  1. Oh! Va härligt. Där har jag också tillbringt många lediga stunder.

    SvaraRadera