onsdag 30 maj 2012

Godbitar!

 Ljuvligt doftande "godbitar"
Lyxiga godbitar. Skorna med snörning kostade 5000:- kronor.
En riktig "godbit" till lampa är den här. Jag har visat den på bild tidigare men här ser man den på närmare håll hur dom målat den, i fall någon är sugen på att göra detsamma.
Här är verkliga "godbitar" som agerade som "inkastare" på en frisörsalong. Vore kanske nåt att ta efter! Rätt som det var så slängde dom av sig linnea och började posá..
Här uppe på den här altanen skulle jag vilja inta kaffe och en "riktig" Godbit!


Här är mina egna personliga "godbitar", mina favoritfärger som är alldeles nyinköpta.

Jag skulle köpa penslar i förrgår och blev då stående och tittade på så underbara färger som jag tycker dom här pastellkritorna har. Ett enormt stort sortiment med färger och då blir det svårt att motstå!
Jag har inte målat med torrpastell på många år men stundens ingivelse sa mig att detta skulle jag bara ha!
Ett helt nytt block med papper som nästan är som sammet var jag också "tvungen " att ha!
I blocket så är det olika färger på papper.

Idag har jag målat på ett varmt , svagt gultonat papper med de svaga rosa och gröna tonerna, sen har jag experimenterat med gamla stämplar som man egentligen använts till att trycka på väggar istället för tapet.
Dom är gamla och jag var så nöjd och glad när Susanne hittade dom i en butik i Båstad.



Nu ska vi avsluta kvällen här hemma med först lite sallad och sedan de här " härliga Godbitarna" som den äldsta dottern bakat nu ikväll.

Receptet är kola kaksmet smet från Min Kokbok.
Sen trycker man i en halv Dumle och över så lägger man en halva Noisetteblad.
Sen ska dom stå i ugnen 10 min i 175 grader.

Detta vart ett lyckat experiment !

Önskar er ALLA en fortsatt bra kväll.
Susanne